Suplementy diety: farmaceutyczny fast food

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: forbes.pl/rynekaptek.pl   06-05-2011, 13:14

Koncerny farmaceutyczne wojują o listy refundacyjne i marże z ministrem zdrowia. Tych problemów nie mają producenci suplementów diety.

Witaminy w tabletkach musujących, kapsułki na zwiększenie sprawności seksualnej, lepsze włosy, zmęczone nogi, odchudzanie – od kilku lat ich sprzedaż rośnie.

Jak szacuje IMS Health, w tym roku rynek suplementów w Polsce znów odnotuje duży, 11-, 15-proc., wzrost i przekroczy 2,3 mld złotych. Brak procedur badawczych i możliwość outsourcowania produkcji pozwalają firmom wprowadzać do sprzedaży suplementy nawet w ciągu czterech miesięcy od ich wymyślenia.

Sukces preparatu w dużej mierze zależy od tego, jaką dolegliwość (nie chorobę) firma jest w stanie wykreować, potem wymyślić na nią lek i odpowiednio często go reklamować. W Polsce świetnie sobie z tym radzą rodzime przedsiębiorstwa: Aflofarm, Hasco-Lek, NP Pharma, ASA Polski Lek (Maspex) oraz czeski Walmark i szwedzki Naturell, do których łącznie należy większość rynku – informuje magazyn Forbes.

Najbardziej spektakularny sukces osiągnął pabianicki Aflofarm (powstały w 1988 roku na bazie hurtowni Cefarm). Od kiedy kilka lat temu postawił na leki bez recepty, zaczął rosnąć 30 proc. rocznie i stał się trzecią największą polską firmą farmaceutyczną po Polpharmie i Adamedzie.

Więcej od Alfofarmu w sektorze FMCG wydają na media jedynie koncerny Procter & Gamble i Unilever, które reklamują swoje proszki do prania, szampony i produkty spożywcze.  

Właściciele firmy twierdzą, że stale otrzymują propozycje kupna udziałów zarówno od firm spożywczych, jak i od największych koncernów farmaceutycznych świata.

Więcej: http://www.forbes.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.