Świat reklamy = świat iluzji

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Express Bydgoski/rynekaptek.pl   28-02-2011, 09:29

Świat reklamy = świat iluzji

21 mln dolarów rekompensaty zapłaci firma Danon za informacje, jakoby bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagały czynności układu trawiennego, a napoje DanActivia podnosiły odporność.

Zbawiennego oddziaływania tych produktów nie potwierdziła Agencja ds. Żywności i Leków (FDA), a Federalna Komisja Handlu uznała, że brak jednoznacznych badań, potwierdzających reklamowe hasła nie daje prawa do umieszczania ich w promocyjnych kampaniach.

W efekcie 39 stanów USA wniosło sądowe pozwy przeciw „Danonowi”. Obyło się bez wyroku, bo koncern zgodził się zapłacić 21 mln zł rekompensaty za wprowadzenie konsumentów w błąd.

Podobny los może spotkać producenta napoju „Red Bull”. Rzekomo dodający skrzydeł napój po ubiegłorocznej rekordowej sprzedaży ponad 4 mld puszek rzadziej pojawia się w reklamowych spotach.

Prawdopodobną przyczyną jest ujawniony niedawno raport amerykańskich pediatrów. Zauważyli oni, że u niektórych konsumentów energetyzujących napojów pojawiły się zaburzenia rytmu serca, uszkodzenia wątroby i urojenia. Do końca roku na puszkach z tymi napojami mają się pojawić ostrzeżenia o tym, że nie powinny ich spożywać dzieci, kobiety w ciąży i osoby wrażliwe na kofeinę oraz napis: „Konsumuj z umiarem”.

Więcej: http://www.express.bydgoski.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH