Szpital wyciąga pomocną dłoń

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: pultuszczak.pl/ rynekaptek.pl   13-09-2017, 11:07

Szpital wyciąga pomocną dłoń W godzinach 32:00-7:00 w pilnych przypadkach dostep do leków gwarantuje szpital

Celem rozwiązania problemu w postaci braku dyżurów aptek w godzinach od 23:00 do 7:00 na terenie miasta i powiatu pułtuskiego, dyrektor Szpitala Powiatowego Gajda Med podjął decyzję o zabezpieczaniu w leki ratujące zdrowie i życie w tych godzinach przez placówkę.

W Pułtusku, podobnie jak wi wielu miejscach w Polsce, istnieje problem nocnych dyżurów aptek. Z inicjatywą rozwiązania problemu dostępności do leków w sytuacjach faktycznie zagrażających życiu lub zdrowiu, wystąpił Robert Gajda, dyrektor szpitala.

Jak wynika z analizy wydawanych recept przez lekarzy Nocnej Pomocy Lekarskiej (NPL) w tych godzinach tj. od 23:00 do 7:00, wypisywanie takich recept z koniecznością natychmiastowego przyjęcia leku jest niemiernie rzadkie i ogranicza się do kilku recept w miesiącu.

W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia pacjent z reguły pozostaje w Szpitalu, a jeśli może wrócić do domu pierwszą dawkę leku otrzymuje w Izbie Przyjęć (IP).

- Od 1 września 2017 roku do czasu, kiedy któraś z 14 aptek z terenu Pułtuska nie rozpocznie dyżurów w w/w godzinach, każdy pacjent zaopatrzony przez lekarza NPL czy IP w sytuacji konieczności otrzymania natychmiastowo leku otrzyma jego pierwszą dawkę w Izbie Przyjęć - dodaje Gajda.

- Warunkiem tego będzie zalecenie wydane przez lekarz dyżurnego IP czy NPL na podstawie wypisanej przez niego recepty. Nie będziemy realizować recept z zewnątrz czy podawać ilości leków większych niż konieczna dawka zlecona przez lekarza, którą pacjent musi przyjąć miedzy 23:00, a 7:00. Pacjenci przyjęci przed 23:00 i po 7:00 zobowiązani będą realizować recepty w otwartych w tym czasie aptekach - opisuje, jak będzie działać ten system.

- Podejmuję tą decyzję w trosce o faktycznie potrzebujących pacjentów mając świadomość, że naraża nas ona na duże koszty, ponieważ NFZ nie będzie refundował tych leków, a opakowanie po otwarciu często nie będzie mogło być wykorzystane do końca. W przypadku, kiedy leku nie będzie na IP, pacjent zostanie skierowany do dyżurującej apteki, będącej w porozumieniu ze Szpitalem - dodaje.

Apteka będzie pełniła dyżur „pod telefonem” i będzie otwarta wyłącznie po telefonie lekarza wypisującego taką receptę pełniącego dyżur w Szpitalu (NPL lub IP). Lek w aptece będzie zrealizowany wyłącznie w minimalnej dawce koniecznej do zażycia przed 7:00. Takie obostrzenia mają na celu korzystanie z tego rozwiązania przez pacjentów wyłącznie w sytuacjach wyżej opisanych. Szpital nie może i nie będzie świadczył usług „zapominalskim i spóźnialskim” czy turystom, którzy „obudzili się” po 23:00 i stwierdzili, że właśnie im się skończyły leki.

Więcej: http://pultuszczak.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.