Szpitalna norma: pacjenta wita oddziałowa, ordynator lub jego zastępca?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   30-07-2015, 14:13

Szpitalna norma: pacjenta wita oddziałowa, ordynator lub jego zastępca? Minister o jakości usług medycznych

Kolejki, oczekiwanie na udzielenie świadczenia, niedofinansowanie szpitali psychiatrycznych - to obszary, w których najczęściej dochodzi do łamania praw pacjenta - mówiła rzeczniczka praw pacjenta Krystyna Barbara Kozłowska podczas spotkania "Polaków Zdrowia Portret Własny 2015".

Czwartkowe (30 lipca) spotkanie zorganizowało m.in. Ministerstwo Zdrowia, Mazowiecki Urząd Wojewódzki i Warszawski Uniwersytet Medyczny. Uczestniczył w nim minister zdrowia Marian Zembala.

Jak mówiła Kozłowska, od początku roku do 30 czerwca do jej biura pacjenci skarżyli się ponad 37 tys. razy, głównie za pomocą infolinii - 26,6 tys. Skargi dotyczyły m.in. podstawowej opieki zdrowotnej, długiego oczekiwania na świadczenie.

Rzeczniczka wskazała, że w niektórych placówkach skargi powoduje zła organizacja pracy, np. niezapisywanie pacjentów na wizytę na określoną godzinę. Powoduje to - dodała - kolejki i tłoczenie się pacjentów w bardzo złych warunkach.

Według RPP, skargom można by zapobiec, gdyby organizacja pracy w szpitalach czy przychodniach była lepsza. Za istotne uznała też prowadzenie rozmów, pogadanek z personelem medycznym.

Minister zdrowia, Marian Zembala, ocenił podczas spotkania, że w interesie wszystkich jest wysoka jakość, bo to się opłaca. Według niego, normą powinno być, że pacjenta wita oddziałowa, ordynator lub jego zastępca. - To gest, który budzi zaufanie - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH