Tak dzisiaj zdobywa się klientów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: brief.pl/ rynekaptek.pl   10-10-2014, 08:37

Tak dzisiaj zdobywa się klientów Kupowanie przez wyszukiwanie

Według danych Gemius/Megapanel w maju 2014 roku z aptek internetowych skorzystało 1 747 873 internautów, z czego 83 proc. osób odwiedziło jeden portal, który zdominował rynek.

Kolejna apteka w rankingu miała w maju zasięg na poziomie "ledwie" 186 tys. użytkowników.

Liderem tego rankingu jest portal DOZ. Osiągnięte efekty to wynik kampanii marketingowej SEM - "kupowanie przez wyszukiwanie", poprzez m.in. ułatwienie internautom docierania do leków online z poziomu wyników wyszukiwania przeglądarki Google.

Kampania polegała na poprawie widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, promocji produktów za pomocą kampanii w obrębie płatnych wyników wyszukiwania oraz wykorzystaniu zaawansowanej analityki webowej do monitorowania ruchu i optymalizacji serwisu. Jak informuje portal brief.pl, cele kampanii miały charakter sprzedażowy oraz wizerunkowy.

W skali roku od rozpoczęcia zaleconych działań pozyskał 221,9 tysięcy użytkowników i zanotował 4,28 mln odsłon, co wskazuje na wzrost odpowiednio o 17,9 i 32,5 proc.. W skali dwóch lat różnica jest jeszcze większa i wynosi 589,9 tys. użytkowników i 3,72 mln odsłon (wzrost o 68,1 i 27,1 proc.).

Z taką konkurencją trudno mierzyć się tradycyjnym aptekom, którzy przekonują, że produkty lecznicze należy kupować wyłącznie w tradycyjnej aptece, a jedynym źródłem fachowych informacji są jej pracownicy.

Więcej: http://www.brief.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.