Tak dzisiaj zdobywa się klientów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: brief.pl/ rynekaptek.pl   10-10-2014, 08:37

Tak dzisiaj zdobywa się klientów Kupowanie przez wyszukiwanie

Według danych Gemius/Megapanel w maju 2014 roku z aptek internetowych skorzystało 1 747 873 internautów, z czego 83 proc. osób odwiedziło jeden portal, który zdominował rynek.

Kolejna apteka w rankingu miała w maju zasięg na poziomie "ledwie" 186 tys. użytkowników.

Liderem tego rankingu jest portal DOZ. Osiągnięte efekty to wynik kampanii marketingowej SEM - "kupowanie przez wyszukiwanie", poprzez m.in. ułatwienie internautom docierania do leków online z poziomu wyników wyszukiwania przeglądarki Google.

Kampania polegała na poprawie widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania, promocji produktów za pomocą kampanii w obrębie płatnych wyników wyszukiwania oraz wykorzystaniu zaawansowanej analityki webowej do monitorowania ruchu i optymalizacji serwisu. Jak informuje portal brief.pl, cele kampanii miały charakter sprzedażowy oraz wizerunkowy.

W skali roku od rozpoczęcia zaleconych działań pozyskał 221,9 tysięcy użytkowników i zanotował 4,28 mln odsłon, co wskazuje na wzrost odpowiednio o 17,9 i 32,5 proc.. W skali dwóch lat różnica jest jeszcze większa i wynosi 589,9 tys. użytkowników i 3,72 mln odsłon (wzrost o 68,1 i 27,1 proc.).

Z taką konkurencją trudno mierzyć się tradycyjnym aptekom, którzy przekonują, że produkty lecznicze należy kupować wyłącznie w tradycyjnej aptece, a jedynym źródłem fachowych informacji są jej pracownicy.

Więcej: http://www.brief.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH