Telefoniczna Informacja Pacjenta - wspólny projekt RPP i NFZ

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: RPP/rynekaptek.pl   07-11-2018, 08:02

Telefoniczna Informacja Pacjenta - wspólny projekt RPP i NFZ W dniu 6 listopada Rzecznik Praw Pacjenta oraz NFZ podpisali oficjalne porozumienie w tej sprawie (Fot. NFZ)

Od 13 listopada pod numerem telefonu: 800 190 590 będzie można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów jak i ochrony ich praw. Jest to wspólny projekt Rzecznika Prawa Pacjenta i Narodowego Funduszu Zdrowia.

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta ruszy 13 listopada tego roku. W dniu 6 listopada Rzecznik Praw Pacjenta oraz NFZ podpisali oficjalne porozumienie w tej sprawie.

Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys. - Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej Pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje - wskazuje RPP.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian - nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad lekarskich.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH