Teva stawia na markę parasolową

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Luiza Jakubiak/ rynekaptek.pl   31-03-2016, 11:55

Teva stawia na markę parasolową

Teva wprowadziła 28 produktów pod własną marką parasolową. Dystrybucja do aptek rozpoczęła się w połowie stycznia 2016 roku. We wrześniu ruszy kampania konsumencka dotycząca produktów dostępnych w ramach linii.

Teva przygotowała linię produktów dostępnych bez recepty pod szyldem marki własnej. Oferta obejmuje produkty z pięciu obszarów, w których pacjenci najczęściej polegają na preparatach OTC: przeziębienie i grypa, ból, trawienie, układ krążenia, niedobory witamin i minerałów oraz profilaktyka z nimi związana.

Łącznie pod marką parasolową Teva dostępnych dla pacjentów jest 28 różnych preparatów - 26 leków OTC i dwa suplementy diety.

Przy wyborze kategorii Teva posłużyła się danymi IMS Health, według których w 2015 roku Polacy wydali w aptekach ponad 30 miliardów złotych. 42 proc. tej kwoty to wydatki na produkty dostępne bez recepty.

W tej kategorii pacjenci najczęściej korzystają z tzw. samoleczenia przy takich dolegliwościach jak: grypa i przeziębienie, ból, problemy trawienne, a także kłopoty z krążeniem.

Marta Sierpińska-Kopyt, dyrektor marketingu strategicznego w regionie Europy Centralnej i Wschodniej Tevy zapowiada, że oferowane produkty będą w cenach średnio o 20 procent niższych od oferty lidera w danej kategorii. Podaje przykłady: preparat na zatoki innego producenta kosztuje 10,39 zł, wyprodukowany przez Tevę będzie dostępny za 7,53 zł. Produkt oferowany na zgagę przez firmę - lidera w tej kategorii kosztuje 13,17. Teva zaproponuje swoją markę za 11,10 zł.

Dystrybucja preparatów do aptek rozpoczęła się już w połowie stycznia 2016 roku. Od 31 marca br. ruszyła też kampania na stronie internetowej. Jednocześnie dyrektor Marta Sierpińska-Kopyt zapowiada reklamę kierowaną do potencjalnych klientów: - Wpierw koncentrujemy się na edukacji farmaceutów. Od września ruszy kampania konsumencka.

Firma podkreśla nowy sposób tworzenia opakowań. Wszystkie produkty wychodzące spod marki parasolowej mają niemal identyczne opakowania. Teva zapowiada wprowadzanie kolejnych leków OTC i suplementów do marki parasolowej. - Chcemy jednak zachować proporcję liczby leków OTC wobec suplementów diety w stosunku 80-90 proc. na korzyść produktów leczniczych - mówi dyrektor
Marta Sierpińska-Kopyt.

Wszystkie opakowania mają podobny układ i zawierają: nazwę i zawartość substancji czynnej, którą zawiera lek, wybrane wskazania, formę produktu i zawartość opakowania oraz dawkowanie. Dodatkowo nazwy leków znajdują się na czterech ściankach pudełka. Opakowanie zawiera też wizualizację odwzorowującą dolegliwość pacjenta. Docelowo wszystkie produkty Tevy obecne na rynku będą miały tak zaprojektowane opakowanie.

 




 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH