To rozwiązanie nie zmienia różnorodności opakowań leków

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   07-03-2018, 13:03

To rozwiązanie nie zmienia różnorodności opakowań leków Postulat odnośnie podjęcia kroków minimalizujących ryzyko pomyłek podczas wydawania leków pacjentom jest jak najbardziej słuszny (fot. archiwum)

Sposób oznakowania opakowań zaproponowany przez środowisko farmaceutyczne można uznać za zawodny, ponieważ w zdecydowanej większości rozwiązanie nie zmieniłoby różnorodności opakowań leków - ocenia pomysł farmaceutów wiceminister zdrowia.

W odpowiedzi na interpelację posła Adama Andruszkiewicza w sprawie podobnych opakowań leków, wiceminister zdrowia, Marcin Czech przypomniał, że przedstawiając problem podobieństwa opakowań leków, środowisko farmaceutów wskazało na konieczność podjęcia inicjatywy legislacyjnej, której efektem byłoby powstanie wytycznych dotyczących tworzenia opakowań leków (wydawanych z przepisu lekarza) minimalizujących ryzyko ich wzajemnego pomylenia i w jasny sposób identyfikujących przynależność do określonego wykazu.

- Rozwiązanie takie ułatwiłoby pracę farmaceutów i techników farmaceutycznych oraz zmniejszyłoby ryzyko niewłaściwego wydania leku pacjentowi. Jednocześnie ułatwiłoby również ich stosowanie przez pacjentów, którzy nierzadko przyjmując kilka leków, również mają problemy z ich odróżnieniem - ocenia wiceminister.

- Postulat odnośnie podjęcia kroków minimalizujących ryzyko pomyłek podczas wydawania leków pacjentom jest jak najbardziej słuszny. Każde działanie sprzyjające poprawie bezpieczeństwa pacjentów zasługuje na uznanie. Niemniej przedstawiony przez farmaceutów sposób rozwiązania przedmiotowego problemu wydaje się być dyskusyjny - dodaje.

Dlaczego? - Sposób oznakowania opakowań zaproponowany przez środowisko farmaceutyczne można uznać za zawodny, ponieważ w zdecydowanej większości rozwiązanie w zaproponowanym kształcie nie zmieniłoby różnorodności opakowań leków, co nie wpłynęłoby na zmniejszenie ilości pomyłek przy wydawaniu leków - ocenia Marcin Czech.

- Pragnę jednocześnie wyrazić pogląd, że zasadnym jest całkowite odstąpienie od tendencji polegającej na uzależnianiu wyglądu opakowań zewnętrznych od logo lub znaku firmowego producenta. Walka marketingowa o przywiązanie pacjenta do marki w przypadku tak specyficznych produktów jakim są leki, jest zupełnie pozbawiona uzasadnienia merytorycznego - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.