TOP 10 w reklamie. Zaskoczenia nie ma

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Codemedia/ rynekaptek.pl   14-02-2018, 12:39

TOP 10 w reklamie. Zaskoczenia nie ma W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-procentowy udział w TOP 10 (fot. archiwum)

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia.

Co ciekawe ranking zamyka również firma z tego samego sektora – GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile oraz Orange S.A., do zestawienia dołączył inny telekom – Polkomtel S.A.

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-procentowy udział w TOP 10 oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41%).

Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 rok, wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna – Polkomtel S.A. (+49%) –  nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.

Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22%, co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Warto zwrócić uwagę na trend zmniejszającej się różnicy pomiędzy GRP Aflofarmu, a GRP pozostałych firm. W 2015 roku przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 roku było to ponad 100%, natomiast w tym jest to około 92% – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 punkt procentowy). Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3% na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4%. Jest to na pewno pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku prawie 4%.

- Tuż za rankingiem (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności rdr zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie 2-krotnie (+95%), także w kolejnym zestawianiu dominacja kategorii farmaceutycznej może być jeszcze bardziej widoczna – podsumowuje Zientek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH