TOP 300: farmacja jest wysoko

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl/ rynekaptek.pl   04-01-2017, 13:26

TOP 300: farmacja jest wysoko Aflofarm liderem reklamy

Zdecydowanym liderem wydatków reklamowych w telewizji w 2016 roku był Aflofarm Farmacja Polska. Firma zainwestowała we wsparcie swoich marek na szklanym ekranie dwukrotnie więcej niż dwóch kolejnych, największych reklamodawców: USP Zdrowie i Nestle Polska.

Aflofarm Farmacja Polska wydał w ub.r. na reklamę w telewizji 1,12 mld zł, utrzymując tym samym pozycję lidera wśród marketerów z największymi nakładami na reklamę tv - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Nielsen Audience Measurement Polska, bez rabatów).

- Ten marketer wygrywa z resztą stawki o dwie, a nawet trzy długości. Ma dwukrotnie wyższe wydatki brutto, a oglądalności generowane przez spoty Aflofarmu są blisko trzy razy większe niż kolejnych graczy - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of tv department w MullneLowe MediaHub.

- Warto podkreślić, że w pierwszej piątce znalazły się trzy firmy farmaceutyczne. Od miejsca 2 do 6 wydatki na poziomie 500 - 600 milionów złotych, dalej Lidl z wydatkami na poziomie 467 mln zł, kolejne 3 miejsca okupują firmy, które wydały na reklamę w telewizji pomiędzy 300 a 400 mln zł - dodaje.

Drugie miejsce na reklamowym podium należy do firmy farmaceutycznej USP Zdrowie z wydatkami w wysokości 562,4 mln zł, a trzecią lokatę na podium zajmuje koncern z branży FMCG - Nestle Polska, który przeznaczył na wsparcie swoich produktów na szklanym ekranie 548,4 mln zł.

W czołówce 10 największych reklamodawców telewizyjnych 2016 roku znalazły się, na kolejnych miejscach, dwie firmy farmaceutyczne, dwa koncerny FMCG, sieć sklepów i dwa telekomy.

Procter&Gamble Polska wydał 518,2 mln zł, a Unilever Polska - 501,6 mln zł. Produkujące farmaceutyki firmy wydały z kolei: Polpharma – 514,1 mln zł, a GlaxoSmithKline Consumer Healthcare – 398,6 mln zł. 

Więcej: http://www.wirtualnemedia.pl/


Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.