Tym razem lekarz był prawdziwy

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Rada Reklamy/ rynekaptek.pl   01-07-2016, 09:40

Tym razem lekarz był prawdziwy Skarga na reklamę suplementu została oddalona

Widz poskarżył się na reklamę telewizyjną suplementu diety Maxiluten. Jego zdaniem, "postać występująca w reklamie nosi wyraźnie wyeksponowaną plakietkę z tytułem "optyk". A przecież nie jest to optyk, lecz wynajęty aktor". A jednak to był optyk...

Zdaniem widza, takie działanie to celowe wprowadzanie w błąd. Dlatego zdecydował się napisać skargę do Komisji Etyki Reklamy.

Jednak jak się okazało, w reklamie występował autentyczny doktor. Spółka Aflofarm wysłała do KER wyjaśnienia, iż reklama nie wprowadza w błąd jej odbiorców - po pierwsze - w szczególności w odniesieniu do istotnych cech produktu, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji, przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego produktu.

Ponadto, jak informuje spółka, mężczyzna występujący w reklamie jest optykiem i posiada właściwe wykształcenie w tym zakresie, na dowód czego został przedstawiony dyplom uzyskania tytułu zawodowego.

W tej sytuacji Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Zespół Orzekający stwierdził również, że przekaz reklamowy nie wprowadzał w błąd i nie nadużywał zaufania odbiorców oraz nie wykorzystywał ich braku doświadczenia lub wiedzy.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH