Tym razem lekarz był prawdziwy

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Rada Reklamy/ rynekaptek.pl   01-07-2016, 09:40

Tym razem lekarz był prawdziwy Skarga na reklamę suplementu została oddalona

Widz poskarżył się na reklamę telewizyjną suplementu diety Maxiluten. Jego zdaniem, "postać występująca w reklamie nosi wyraźnie wyeksponowaną plakietkę z tytułem "optyk". A przecież nie jest to optyk, lecz wynajęty aktor". A jednak to był optyk...

Zdaniem widza, takie działanie to celowe wprowadzanie w błąd. Dlatego zdecydował się napisać skargę do Komisji Etyki Reklamy.

Jednak jak się okazało, w reklamie występował autentyczny doktor. Spółka Aflofarm wysłała do KER wyjaśnienia, iż reklama nie wprowadza w błąd jej odbiorców - po pierwsze - w szczególności w odniesieniu do istotnych cech produktu, w tym właściwości, składu, metody, daty produkcji, przydatności, ilości, pochodzenia (w tym geograficznego) reklamowanego produktu.

Ponadto, jak informuje spółka, mężczyzna występujący w reklamie jest optykiem i posiada właściwe wykształcenie w tym zakresie, na dowód czego został przedstawiony dyplom uzyskania tytułu zawodowego.

W tej sytuacji Zespół Orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm i uznał, że reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

Zespół Orzekający stwierdził również, że przekaz reklamowy nie wprowadzał w błąd i nie nadużywał zaufania odbiorców oraz nie wykorzystywał ich braku doświadczenia lub wiedzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.