UOKiK: samoregulacja powinna doprecyzować zakres ochrony

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: press.pl/ rynekaptek.pl   18-07-2016, 08:44

UOKiK: samoregulacja powinna doprecyzować zakres ochrony Urzędowi nie przypadł do gustu efekt prac producentów suplemenetów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów krytycznie odniósł się do projektu samoograniczeń branży w reklamie suplementów diety. Zdaniem UOKiK, normy zawarte w samoregulacji nie mogą omawiać już istniejących przepisów.

Nad treścią projektu pracują cztery organizacje: Polski Związek Producentów Leków bez Recepty PASMI, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska, Polfarmed i Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, pracowały nad treścią projektu samoograniczeń w reklamie suplementów diety. Efekt swojej pracy zaprezentowały przedstawicielom UOKiK.

Jednak jak informuje press.pl, UOKiK krytycznie odniósł się do projektu samoograniczeń. - Obecnie organizacje zrzeszające producentów i dystrybutorów suplementów diety pracują nad uszczegółowieniem wytycznych, zgodnie ze zgłoszonymi przez nas uwagami - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Dodaje: - Nasza główna krytyka dotyczyła tego, że mówiąc najogólniej, kodeks nie jest wartością dodaną w stosunku do istniejącego prawa. Naszym zdaniem normy zawarte w samoregulacji nie mogą omawiać istniejących przepisów. Ich rolą jest zapewnienie konsumentom większej ochrony poprzez np. doprecyzowanie praktyk naruszających dobre obyczaje i doprecyzowanie tych obszarów, których istniejące przepisy nie regulują.

Zdaniem Urzędu niezbędne jest uzupełnienie propozycji tak, aby kodeksy dawały konsumentom wyższy poziom ochrony niż wynika z samych przepisów prawa. - Równie ważne jest określenie w kodeksach sankcji dla branży za nieprzestrzeganie zasad samoregulacji, co zapewni ich skuteczność - podaje Cieloch.

Kolejne spotkanie przedstawicieli organizacji i UOKiK ma odbyć się pod koniec trzeciego kwartału br.

Zakładał on m.in. całkowity zakaz używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej i pielęgniarki. – Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu. Mówiliśmy również o kwestiach rekomendacji suplementów przez urzędy, placówki naukowe czy państwowe – wyliczała Ewa Jankowska, prezes PASMI. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.