UOKiK: samoregulacja powinna doprecyzować zakres ochrony

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: press.pl/ rynekaptek.pl   18-07-2016, 08:44

UOKiK: samoregulacja powinna doprecyzować zakres ochrony Urzędowi nie przypadł do gustu efekt prac producentów suplemenetów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów krytycznie odniósł się do projektu samoograniczeń branży w reklamie suplementów diety. Zdaniem UOKiK, normy zawarte w samoregulacji nie mogą omawiać już istniejących przepisów.

Nad treścią projektu pracują cztery organizacje: Polski Związek Producentów Leków bez Recepty PASMI, Związek Producentów i Dystrybutorów Suplementy Polska, Polfarmed i Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, pracowały nad treścią projektu samoograniczeń w reklamie suplementów diety. Efekt swojej pracy zaprezentowały przedstawicielom UOKiK.

Jednak jak informuje press.pl, UOKiK krytycznie odniósł się do projektu samoograniczeń. - Obecnie organizacje zrzeszające producentów i dystrybutorów suplementów diety pracują nad uszczegółowieniem wytycznych, zgodnie ze zgłoszonymi przez nas uwagami - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Dodaje: - Nasza główna krytyka dotyczyła tego, że mówiąc najogólniej, kodeks nie jest wartością dodaną w stosunku do istniejącego prawa. Naszym zdaniem normy zawarte w samoregulacji nie mogą omawiać istniejących przepisów. Ich rolą jest zapewnienie konsumentom większej ochrony poprzez np. doprecyzowanie praktyk naruszających dobre obyczaje i doprecyzowanie tych obszarów, których istniejące przepisy nie regulują.

Zdaniem Urzędu niezbędne jest uzupełnienie propozycji tak, aby kodeksy dawały konsumentom wyższy poziom ochrony niż wynika z samych przepisów prawa. - Równie ważne jest określenie w kodeksach sankcji dla branży za nieprzestrzeganie zasad samoregulacji, co zapewni ich skuteczność - podaje Cieloch.

Kolejne spotkanie przedstawicieli organizacji i UOKiK ma odbyć się pod koniec trzeciego kwartału br.

Zakładał on m.in. całkowity zakaz używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej i pielęgniarki. – Jesteśmy zgodni co do całkowitego zakazu używania w reklamie wizerunku prawdziwego czy fikcyjnego lekarza, farmaceuty, położnej czy pielęgniarki. Rozmawialiśmy także o tym, jak szczegółowe dane naukowe powinny być dostarczone, aby móc używać komunikatów co do zastosowania suplementu. Mówiliśmy również o kwestiach rekomendacji suplementów przez urzędy, placówki naukowe czy państwowe – wyliczała Ewa Jankowska, prezes PASMI. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH