USA: apteki nie ograniczają się do wydawania leków, ale oferują usługi medyczne

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: forbes.com/ rynekaptek.pl   12-02-2020, 08:01

USA: apteki nie ograniczają się do wydawania leków, ale oferują usługi medyczne Trzy największe amerykańskie sieci: CVS, Walmart i Walgreens, nie ograniczają się do wydawania leków, ale oferują dodatkowe usługi medyczne, we współpracy z klinikami i poszczególnymi lekarzami (fot. archiwum)

W ocenie Forbesa, pacjenci nadal doceniają tradycyjne apteki stacjonarne ze względu na możliwość interakcji z "żywym" farmaceutą, doceniając dodatkowe usługi, jakie oferują sieci w ramach rozwoju technologii cyfrowej i e-commerce.

Niedawno informowaliśmy o posunięciach Amazona. Jego działalność nie pozostaje bez wpływu na uczestników tradycyjnego modelu działania aptek, którzy starają się pozostać konkurencyjni w coraz bardziej cyfrowym i skoncentrowanym na handlu elektronicznym świecie.

- Gdy Amazon zakupił aptekę internetową Pill Pack w 2018 roku, stanowiło to ogromne zagrożenie i potencjalne zakłócenia w branży, która kiedyś była stosunkowo odporna na znaczące zmiany na rynku - pisze autor opinii w amerykańskim wydaniu Forbesa.

Posunięcie Amazona było jasne: promowanie bardziej wydajnego sposobu dostarczania produktów farmaceutycznych konsumentowi. Odpowiedzią tradycyjnych detalistów wydaje się być zaproponowanie różnych nowych modeli, z których wiele w coraz większym stopniu koncentruje się na opiece nad pacjentem.

Trzy największe amerykańskie sieci: CVS, Walmart i Walgreens, nie ograniczają się do wydawania leków, ale oferują dodatkowe usługi medyczne, we współpracy z klinikami i poszczególnymi lekarzami.

Te działania mogą obejmować usługi profilaktyczne, opiekę w chorobach przewlekłych, podstawową opiekę zdrowotna, ale też np. usługi odnowy biologicznej. CVS podjął inicjatywę tworzenia takich zdrowotnych "hubów" - HealthHUB, która obejmuje integrację z klinikami oferującymi usługi na różnych poziomach specjalizacji lekarzy.

Firma planuje stworzenie 1500 hubów w całym kraju do końca 2021 roku. Walgreens stara się realizować podobny model w zakresie POZ, a Walmart nawiązuje współpracę z przychodniami, które oferują szereg usług podstawowej opieki zdrowotnej, stomatologicznej i diagnostyki obrazowej.

Jednocześnie sieci te rozwijają własne programy. CVS ogłosił, że rozpocznie program CarePass - program członkowski dla pacjentów, który zapewnia całodobowy dostęp do farmaceuty, bezpłatną dostawę leków i rabaty na produkty.

Sieć Albertsons nawiązała współpracę z ScriptDrop, która oferuje usługi dostarczania leków na receptę trwające od jednej do dwóch godzin tego samego dnia.

W ocenie Forbesa, pacjenci nadal doceniają tradycyjne apteki stacjonarne ze względu na możliwość interakcji z "żywym" farmaceutą, doceniając dodatkowe usługi, jakie oferują sieci w ramach rozwoju technologii cyfrowej i e-commerce.

Więcej: www.forbes.com/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Bezprecedensowe w skali Europy forum wielowątkowej dyskusji dotyczącej kluczowych zagadnień dla systemów opieki zdrowotnej. Już 5-6 marca 2020 r. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH