W aptece: jeszcze pacjent czy już konsument?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: zachod.pl / rynekaptek.pl   17-03-2015, 07:58

W aptece: jeszcze pacjent czy już konsument?

Trzeba się zastanowić czy w aptece mamy już konsumenta czy jeszcze pacjenta – zastanawia się Adam Chojnacki, lubuski inspektor farmaceutyczny.

Takie refleksje towarzyszyły uczestnikom konferencji „Inspekcja w służbie konsumenta”. Tematem przewodnim były prawa konsumentów. - Chcieliśmy przede wszystkim omówić nowości w tej dziedzinie - tłumaczył prof. Roman Sowiński, wykładowca PWSZ.

O szczególnym przypadku konsumenta, którym jest pacjent w aptece - mówił Adam Chojnacki, lubuski inspektor farmaceutyczny, starając się przybliżyć zadania stojące przed aptekarzem.

- Rolą farmaceuty jest zapewnienie jakości. Pacjent, przychodząc do apteki, musi być pewien, że kupuje produkt dobrej jakości, sprawdzony, legalny, pochodzący z wiarygodnego źródła i spełniający wszelkie wymogi jakościowe. Jest to bardzo ważne  w przypadku terapii, ponieważ przy produkcie nie spełniającym wymogów - nie uzyskamy efektu terapeutycznego - dowodził Adam Chojnacki.

W jego przekonaniu, pacjent w aptece jest osobą, którą trzeba się zaopiekować.

- I my jako inspekcja farmaceutyczna, razem z samorządem aptekarskim, zwracamy szczególną uwagę pracownikom aptek, żeby objąć pacjentów dodatkową opieką i żeby była okazywana empatia w stosunku do pacjenta. W tej chwili trzeba się zastanowić czy w aptece mamy już konsumenta czy jeszcze pacjenta – stwierdził Adam Chojnacki.

Więcej: zachod.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.