W Internecie rządzi YouTube

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: gemius.pl/ rynekaptek.pl   22-03-2017, 09:07

W Internecie rządzi YouTube Spoty wideo produktów farmaceutycznych prezentowane w polskim internecie oglądało w grudniu 2016 r. niemal 11,3 mln realnych użytkowników

Reklamy wideo produktów farmaceutycznych dotarły do największej liczby internautów poprzez serwis YouTube (36,8 proc.), za którym uplasowały się serwisy Grupy Wirtualna Polska i Grupy TVN - wynika z analizy Gemiusa.

Spoty wideo produktów farmaceutycznych prezentowane w polskim internecie oglądało w grudniu 2016 r. niemal 11,3 mln realnych użytkowników (źródło: gemiusAdReal).

Dzięki 77,5 mln wyświetleń dotarły one do blisko 41,3 proc. wszystkich polskich internautów (PC).

W zestawieniu wydawców, u których reklamowano farmaceutyki, niepodzielnie króluje YouTube. Ten wydawca, głównie za sprawą spotów koncernu Reckitt Benckiser, ma największy udział w reklamie wideo produktów farmaceutycznych - oglądało tam je niemal 36,8 proc. internautów spośród tych, którzy zetknęli się z analizowaną kategorią spotów (ponad 4,1 mln osób).

Za YouTube uplasowała się Grupa Wirtualna Polska, w której serwisach reklamy wideo farmaceutyków oglądało 19,7 proc. badanej grupy użytkowników sieci (ponad 2,2 mln), a podium zamyka Grupa TVN z wynikiem 16,3 proc. (ponad 1,8 mln realnych użytkowników).

Pierwsze miejsce w rankingu marek farmaceutycznych, których reklamy wideo online obejrzało najwięcej internautów, zajmuje spray do nosa Marimer w wersji dla niemowląt. Spoty tego preparatu odtwarzało prawie 34,3 proc. polskich użytkowników sieci oglądających kreacje online farmaceutyków (3,9 mln realnych użytkowników, z czego 54 proc. to kobiety).

Drugą pozycję w zestawieniu zajęła marka Vicks (23,4 proc. i 2,6 mln realnych użytkowników). Top 3 zamyka Vibovit Max Odporność, którego reklamy wyświetlało 22,8 proc. internautów oglądających kreacje online farmaceutyków (niemal 2,6 mln realnych użytkowników).

Żadna z kreacji, które znalazły się w Top 3 marek, nie była wyświetlana na YouTube jako głównym medium internetowym. Spot Marimera (Nepentes Pharma) wyświetlany był głównie na stronach należących do Grupy Wirtualna Polska oraz na gry.pl, a Vicks (Procter & Gamble) i Vibovit Max Odporność (Teva) królowały wśród reklam wideo preparatów farmaceutycznych w serwisach Grupy TVN.

Więcej: http://www.gemius.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH