W listopadzie pharma wydała 473,4 mln zł na reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/ rynekaptek.pl   07-12-2017, 10:06

W listopadzie pharma wydała 473,4 mln zł na reklamę Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel (fot. IMM)

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach. Nie jest zaskoczeniem, że w sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę.

W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM.

Druga w kolejności - handlowa ma 32 proc. udziału w nakładach na reklamę, trzecia - finanse - 12 procent.

Wartościowo wydatki na reklamę branży farmaceutycznej wyniosły 473,4 mln zł.

Każda ze zbadanych branży zainwestowała najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach finansowej i telekomunikacyjnej było to ponad 80% budżetu reklamowego. W porównaniu z poprzednim miesiącem znacznie zmalały wydatki przeznaczone na reklamę prasową.

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex (10 mln zł i 7,8 mln zł).

Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.

Więcej: https://www.imm.com.pl/


Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH