Widz skarży sie do KER na kampanię dot. szczepień

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   29-12-2017, 11:05

Widz skarży sie do KER na kampanię dot. szczepień Kampania nie nakłania do szczepień, a jedynie wskazuje problem i źródła informacji - odpowiada firma (fot. archiwum)

Jeden z widzów jest oburzony reklamą telewizyjną szczepień przeciw rotawirusom. Ocenia, że reklama jest oparta na wzbudzaniu strachu u rodziców, nie edukuje w zakresie skutków ubocznych i niepożądanych odczynów poszczepiennych.

Firma GSK, która jest zleceniodawcą reklamy, odpowiedziała, że jest wręcz przeciwnie: kampania, w ramach której wyemitowany został przekaz telewizyjny, ma właśnie na celu budowanie w społeczeństwie świadomości istnienia zakażeń rotawirusowych, powikłań z nimi związanych, a także wiedzy o metodach dotyczących zapobiegania lub możliwości zmniejszenia takich powikłań.

- To nie stanowi reklamy produktu leczniczego wydawanego na receptę, jakim jest szczepionka, a jedynie wypełnia dyspozycję art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, jako promocja profilaktyki poprzez szczepienia - dodaje spółka.

Zwraca uwagę, że kampania nie nakłania do szczepień, a jedynie wskazuje problem i źródła informacji, tj. w treści spotu pojawia się informacja "Zapytaj lekarza o doustne szczepienie, można je podać jedynie w pierwszych miesiącach życia" oraz zawiera odesłanie do strony internetowej, na której również znajdują się informacje dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych.

- Co więcej, ostatnia plansza spotu, wskazuje że "treści zamieszczone w materiale mają wyłącznie charakter informacyjny, nie mogą być traktowane jako forma konsultacji medycznej i nie mogą zastąpić konsultacji lekarza, do którego należy ostateczna decyzja o sposobie i zakresie stosowanego leczenia", a także informacja, że "Szczepienie, podobnie jak podanie leku, może wiązać się z wystąpieniem działań niepożądanych" - dodaje.

Zespół Orzekający KER uznał, że opublikowany materiał jest reklamą w rozumieniu przepisów Kodeksu Etyki Reklamy i podlega kognicji Komisji Etyki Reklamy. Chociaż jest to przekaz mający na celu propagowanie pożądanych społecznie zachowań, to jest on jednocześnie związany z promocją reklamodawcy i przedmiotu jego działalności.

Jednak nie dopatrzył się naruszenia norm zarzucanych przez telewidza.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH