Widz skarży sie do KER na kampanię dot. szczepień

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   29-12-2017, 11:05

Widz skarży sie do KER na kampanię dot. szczepień Kampania nie nakłania do szczepień, a jedynie wskazuje problem i źródła informacji - odpowiada firma (fot. archiwum)

Jeden z widzów jest oburzony reklamą telewizyjną szczepień przeciw rotawirusom. Ocenia, że reklama jest oparta na wzbudzaniu strachu u rodziców, nie edukuje w zakresie skutków ubocznych i niepożądanych odczynów poszczepiennych.

Firma GSK, która jest zleceniodawcą reklamy, odpowiedziała, że jest wręcz przeciwnie: kampania, w ramach której wyemitowany został przekaz telewizyjny, ma właśnie na celu budowanie w społeczeństwie świadomości istnienia zakażeń rotawirusowych, powikłań z nimi związanych, a także wiedzy o metodach dotyczących zapobiegania lub możliwości zmniejszenia takich powikłań.

- To nie stanowi reklamy produktu leczniczego wydawanego na receptę, jakim jest szczepionka, a jedynie wypełnia dyspozycję art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne, jako promocja profilaktyki poprzez szczepienia - dodaje spółka.

Zwraca uwagę, że kampania nie nakłania do szczepień, a jedynie wskazuje problem i źródła informacji, tj. w treści spotu pojawia się informacja "Zapytaj lekarza o doustne szczepienie, można je podać jedynie w pierwszych miesiącach życia" oraz zawiera odesłanie do strony internetowej, na której również znajdują się informacje dotyczące niepożądanych odczynów poszczepiennych.

- Co więcej, ostatnia plansza spotu, wskazuje że "treści zamieszczone w materiale mają wyłącznie charakter informacyjny, nie mogą być traktowane jako forma konsultacji medycznej i nie mogą zastąpić konsultacji lekarza, do którego należy ostateczna decyzja o sposobie i zakresie stosowanego leczenia", a także informacja, że "Szczepienie, podobnie jak podanie leku, może wiązać się z wystąpieniem działań niepożądanych" - dodaje.

Zespół Orzekający KER uznał, że opublikowany materiał jest reklamą w rozumieniu przepisów Kodeksu Etyki Reklamy i podlega kognicji Komisji Etyki Reklamy. Chociaż jest to przekaz mający na celu propagowanie pożądanych społecznie zachowań, to jest on jednocześnie związany z promocją reklamodawcy i przedmiotu jego działalności.

Jednak nie dopatrzył się naruszenia norm zarzucanych przez telewidza.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH