Widza bombarduje dziennie 70 reklam preparatów farmaceutycznych

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Codemedia/ rynekaptek.pl   28-12-2016, 11:02

Widza bombarduje dziennie 70 reklam preparatów farmaceutycznych Ponad 70 reklam preparatów farmaceutycznych jednego dnia „bombarduje” widza co 30 minut

Od stycznia do września bieżącego roku sektor produktów farmaceutycznych wydał o 87 mln zł więcej niż w tym samym czasie w 2015 roku, co oznacza wzrost o 14% - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Lider sektora – Aflofarm, polski producent leków bez recepty i suplementów diety –  przeznaczył na promocję w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 207 mln zł, o prawie 23 mln więcej niż w analogicznym okresie w poprzednim roku i cztery razy więcej niż drugi producent w sektorze – USP Zdrowie.

Plany mogą pokrzyżować zmiany prawne
Według badania Federacji Konsumentów  „Leki bez recepty - zwyczaje i preferencje konsumentów” prawie w każdym domu (98,5%) kupuje się leki i suplementy diety. Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy Deloitte „Sektor farmaceutyczny i med-tech” (listopad 2015), Polacy wydają rocznie na farmaceutyki średnio 139 euro na osobę. O budżet ten intensywnie walczy branża farmaceutyczna, która zajmuje 8 miejsce w rankingu branż o największych nakładach na promocję.

Reklamodawcy z branży farmaceutyki i parafarmaceutyki wydali od stycznia do września 2016 roku prawie 670 mln zł na promocję, co stanowi 94% wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Udział pozostałych branż wyniósł: usługi zdrowotne – 3%, sprzęt medyczny - 2%, produkty i usługi medyczne dla zwierząt – 1%. Największy wzrost inwestycji w promocję  rok do roku zanotowała branża sprzętu medycznego – o ponad 100%.

W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku najwięcej wydano na promocję środków przeciw przeziębieniu (18% udziału). W okresie od stycznia do marca  nią ich promocja pochłonęła  ponad 100 mln zł. Na drugim miejscu uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (17% udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (12% udziału).

Wydatki na promocję produktów farmaceutycznych cechuje duża sezonowością. W okresie jesienno-zimowym najwięcej na promocję przeznaczają przede wszystkim producenci środków przeciw przeziębieniu i wspomagających odporność  oraz witamin. W poprzednim roku prawie 90% inwestycji na reklamę tych pierwszych przypadło na pierwszy i czwarty kwartał.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH