Wielkopolska ORA zaniepokojona prowadzeniem wspólnej kampanii

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: WOIA/rynekaptek.pl   19-04-2019, 13:05

Wielkopolska ORA zaniepokojona prowadzeniem wspólnej kampanii Stanowisko Prezydium Wlkp. ORA ws. kampanii wizerunkowej zawodu farmaceuty (Fot. NIA)

Podmiotem, który odniesie największą korzyść z proponowanej przez Naczelną Izbę Aptekarską kampanii wizerunkowej, będzie firma Aflofarm - uważa Prezydium Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej.

11 kwietnia br. Naczelna Izba Aptekarska rozpoczęła kampanię wizerunkową zawodu farmaceuty. Tego samego dnia na konferencji w Warszawie Izba  przedstawiła raport „Farmaceuta w Polsce. Ogólnopolskie badania wizerunkowe 2019” opracowany przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej.

W związku z powyższym, Wielkopolska Izba Aptekarska publikuje stanowisko Prezydium Wielkopolskiej Okręgowej Rady Aptekarskiej z dnia 7 stycznia 2019 r. w sprawie uchwały Naczelnej Rady Aptekarskiej z dnia 4 grudnia 2018 r. dotyczącej tej kampanii:

"Prezydium Wielkopolskiej ORA wyraża zaniepokojenie możliwością przygotowania i prowadzenia tej kampanii we współpracy z Fundacją Aflofarm, co przewiduje §2 pkt 2 ww. uchwały.

Należy podkreślić, że zgodnie z art. 24 Kodeksu Etyki Aptekarza Rzeczypospolitej Polskiej: „Aptekarz zachowuje dobre obyczaje i dobrą praktykę apteczną w kontaktach z przedstawicielami przemysłu farmaceutycznego i nie angażuje się w działania mogące narazić autorytet zawodu lub zawieść zaufanie publiczne.

Wątpliwa pod względem etycznym jest, naszym zdaniem, koncepcja budowania przez Naczelną Izbę Aptekarską prestiżu zawodu farmaceuty w ścisłej współpracy z fundacją powiązaną finansowo z firmą Aflofarm, której produkty i działania promocyjno-reklamowe są co najmniej kontrowersyjne, a niekiedy wprowadzają pacjentów w błąd. „Detusan” zwalczający „kaszel palacza” (nie ma takiej jednostki chorobowej), „Halitomin” (w reklamie wymienia się nieznaną jako jednostka chorobowa halitozę), „Restonum” – preparat przeznaczony dla osób dotkniętych „zespołem niespokojnych nóg”, „FluControl” (producent zachwala, że preparat zawiera „dużą” dawkę paracetamolu) – to przykłady marketingowej kreatywności firmy, z którą ma być kojarzony wizerunek farmaceuty wykonującego zawód zaufania publicznego.

Podejmując wspomnianą wyżej uchwałę, Naczelna Rada Aptekarska nie dysponowała żadnymi materiałami dotyczącymi proponowanej kampanii wizerunkowej, jej kosztów i źródeł finansowania. Uniemożliwiło to ocenę strategii promocyjnej i merytoryczną dyskusję na temat skutecznych metod promowania zawodu farmaceuty.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH