Wykreowana przez marketing epidemia ADHD

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: sfora.pl/ rynekaptek.pl   01-12-2014, 09:58

W czasopiśmie "Social Science and Medicine” opublikowano wyniki badania, które pokazuje, że rozpowszech­nie­nie diagnozy i leczenia ADHD (zespołu nadpobudli­wo­ści psychoruchowej z deficytem uwagi) ma często więcej wspólnego ze strategią marketingową niż z medycyną.

Naukowcy z Uniwersytetu Brandeis (USA) przeanalizo­wa­li dane dotyczące wzrostu liczby przypadków diagnozy i leczenia ADHD w kilku krajach świata - Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Brazylii i we Włoszech.

W Wielkiej Brytanii w latach 90. mali pacjenci cierpiący na tę przypadłość stanowili tylko 1 proc. populacji - dziś już 5 proc. Z kolei w Niemczech w 1983 roku przepisano 10 milionów dziennych dawek leków na ADHD, a w 2008 roku już 53 miliony.

Stwierdzili, że rozpowszech­nie­nie występowania ADHD jest konsekwencją kilku zjawisk, w tym rozluźnienia przepisów odnoszących się do reklamy i dystrybucji leków stymulujących na skutek oddziaływania firm farmaceutycz­nych.

Kolejny powód to zastępowanie psychoterapii opartej na rozmowie, psychiatrią biologiczną, która propaguje leczenie problemów psychologicz­nych za pomocą leków. Istotną rolę odgrywa również wprowadzanie przez europejskich i południowo­ame­ry­kań­skich psychologów i psychiatrów amerykańskich kryteriów diagnozy ADHD, które są dość szerokie i charakteryzują się niskim progiem rozpoznania choroby.

Więcej: http://www.sfora.pl/

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH