"Z klientem apteki trzeba budować więź"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PGF/ rynekaptek.pl   22-03-2016, 11:15

"Z klientem apteki trzeba budować więź"

Apteki sieciowe odpowiadają dziś za przeszło 50% sprzedaży, jednak to pacjenci przez zmianę nawyków konsumenckich zmieniają apteki i rynek. O pacjentów trzeba walczyć, warto więc pomyśleć nad działaniem w grupie - ocenia Michał Pilkiewicz z IMS.

- Jak pokazują wyniki badań, podejmując partnerską współpracę można poprawić pozycję i rentowność apteki, zachowując niezmiennie stanowisko właściciela i indywidualność – tłumaczył Michał Pilkiewicz, podczas V Kongresu Farmaceutyczno-Ekonomicznego Polskiej Grupy Farmaceutycznej (Kraków, 18-20 marca 2016).

Piąta edycja Kongresu, realizowana przy współpracy z Harvard Business Review, pozwoliła aptekarzom poznać koncepcję zarządzania doświadczeniem pacjenta (ang. CEM – customer experience management) oraz jej wpływu na prowadzenie biznesu aptecznego.

Podczas spotkania uczestnicy mieli również okazję poznać wnioski ekspertów opracowane na podstawie przeprowadzonych wśród pacjentów badań określających ich oczekiwania. Omówione zostało zastosowanie konkretnych działań wdrożeniowych, podnoszących jakość obsługi klienta we wszystkich istotnych aspektach. Gościom przybliżone zostały również zagadnienia sprawnego zarządzania operacyjnego oraz budowania wartości firmy.

Spotkanie rozpoczęła prezes PGF Anna Socha, która zwróciła uwagę gości na otwartość wobec zmieniającego się otoczenia: - Dzisiejszy pacjent oczekuje czegoś więcej niż tylko miłej obsługi. Czasy się zmieniają, trzeba więc wyjść po za ramy i stać się aktywnym uczestnikiem zmiany. PGF oferuje swoim partnerom kompleksowo opracowany koncept biznesowy – Zdrowy Wybór, dający wsparcie w prowadzeniu działalności na wymagającym i konkurencyjnym rynku.

Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF ds. sprzedaży, podczas swojego wystąpienia podkreślił, że szlachetna misja farmaceuty jest kwestią fundamentalną, jednak żeby móc ją sumiennie wypełniać – powinno się prowadzić rentowny biznes.

- Aby służyć pacjentowi, trzeba generować zyski. Podpowiadamy naszym partnerom jak zmienić aptekę w dochodowe przedsiębiorstwo. Poznanie rosnących oczekiwań klienta to niepodważalna recepta na sukces - mówił wiceprezes PGF.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.