Za opieką farmaceutyczną ma iść jakość, a nie przekaz reklamowy

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Milena Motyl/rynekaptek.pl   18-07-2018, 08:03

Za opieką farmaceutyczną ma iść jakość, a nie przekaz reklamowy W ocenie Naczelnej Izby Aptekarskiej, w kontekście promowana opieki farmaceutycznej przez apteki, należy być tutaj niezwykle ostrożnym (Fot. Archiwum)

Powinien powstać system, który będzie zarządzał przestrzeganiem standardów realizacji przez aptekarzy opieki farmaceutycznej. Będzie on eliminował zakamuflowane elementy pseudomedyczne – mówi dr Piotr Brukiewicz, prezes Śląskiej Izby Aptekarskiej.

- Opieka farmaceutyczna będzie dla pacjentów dodatkowym źródłem usług farmaceutycznych i rozszerzy liczbę serwisów zdrowotnych dostępnych w aptece. Jeśli w ramach pilotażu zostanie pozytywnie przez pacjentów odebrana, to zapewne będą chcieli, aby była kontynuowana - ocenia dr Piotr Brukiewicz, prezes Śląskiej Izby Aptekarskiej i członek ministerialnego Zespołu roboczego do spraw pilotażowego wdrożenia opieki farmaceutycznej.

Pseudo marketing nie w przypadku OF
Czy zatem dobrze prowadzona opieka farmaceutyczna, która z założenia ma potęgować zadowolenie klientów, nie stanie się jednym z narzędzi promocji apteki?

Czy sprawowanie profesjonalnej usługi doradztwa farmaceutycznego nie stanie się zakusem do promowania tej usługi i próby ominięcia art. 94a ust. 1 Prawa farmaceutycznego zakazującego reklamy aptek?

- Tu nie może być miejsca na używanie nieodpowiednich narzędzi marketingowych. Ramy prawnie nie będą dopuszczały możliwości promowania opieki farmaceutycznej w sposób niezgodny z jej założeniami i celami medycznymi, zdrowotnymi – zapewnia prezes Brukiewicz.

W jego ocenie, powinien powstać system, który będzie zarządzał przestrzeganiem standardów realizacji opieki przez farmaceutów. Będzie on eliminował zakamuflowane elementy pseudomedyczne, takie jak m.in. nieodpowiednie narzędzia marketingowe. Za opieką farmaceutyczną ma iść jakość świadczonych usług, a na nie tylko przekaz reklamowy.

- W ramach właściwie stosowanego marketingu medycznego pacjent będzie wiedział, że w każdej aptece będzie mógł liczyć na profesjonalną opiekę farmaceutyczną. Chcemy opracować jasny, czytelny program, na bazie którego opieka farmaceutyczna będzie funkcjonowała na jednakowym wysokim poziomie – zaznacza.

Dodaje, że farmaceuci mają realizować opiekę zgodną ze swoją wiedzą fachową i wskazanymi standardami, a nie wykorzystywać jej jako narzędzia marketingowego.

- Profesjonalny marketing medyczny na pewno "tak", "nie" dla działań w imię „dobra pacjenta”, obejmujących oferowanie za realizację recept innych korzyści niekoniecznie poprawiających jego zdrowie – uzasadnia prezes Śląskiej Izby.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH