Zakaz reklamy leków? Promocja znajdzie inny sposób

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: onet.pl, LJ/ rynekaptek.pl   12-04-2016, 12:34

Zakaz reklamy leków? Promocja znajdzie inny sposób

Na zakazie reklamy farmaceutyków branża reklamowa może stracić nawet miliard złotych - ocenia Tadeusz Żórawski, prezes zarządu domu mediowego Universal McCann.

Posłowie proponują ograniczenie możliwości reklamy leków OTC i suplementów diety. Również Ministerstwo Zdrowia analizuje, jak powstrzymać Polaków przed niepotrzebnym kupowaniem takich produktów.

Jednak jak przekonują eksperci z obszaru medialnego, to oznaczałoby ogromne spadki dla branży reklamowej i przekierowanie nakładów na promocję preparatów do innych kanałów komunikacji z konsumentami.

- Można spodziewać się, w jakich kanałach marketingowych reklama leków zostanie zabroniona. Ale wtedy nakłady na promocję zostaną przekierowane do innych miejsc. Staną się nimi wszelkiego rodzaju źródła informacji, np. wyszukiwarki internetowe oraz artykuły sponsorowane. Reklama będzie przemycana w zawoalowany sposób w mediach - dodaje w onet.pl Tadeusz Żórawski.

Branża farmaceutyczna stanowi obecnie największą część rynku reklamowego. Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w 2015 roku firmy z branży farmaceutyki i leki wydały na reklamę - 4,48 mld zł, czyli 7,2 proc. więcej niż w 2014 roku.

Najwięcej, blisko 2,9 mld zł (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej) podmioty te wydały na reklamę telewizyjną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH