Wystartowała „bajkowa” kampania na temat łuszczycy

MULTIMEDIA

Autor: PAP, You Tube/ rynekaptek.pl   24-07-2018, 14:22

Wystartowała „bajkowa” kampania na temat łuszczycy Spot inaugurujący kampanię nawiązuje do baśni braci Grimm "Zaklęty książę", która opowiada o księciu zamienionym w żabę (fot. You Tube)

Najnowsza edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej nt. łuszczy - ODKRYJ POZNAJ ZAAKCEPTUJ - odwołuje się do znanych bajek, aby zwrócić uwagę społeczeństwa na problem, jakim jest stygmatyzacja i odrzucenie osób z tym schorzeniem.

Spot inaugurujący kampanię nawiązuje do baśni braci Grimm "Zaklęty książę", która opowiada o księciu zamienionym w żabę.

W informacji prasowej przesłanej PAP Dagmara Samselska, przewodnicząca Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS, podkreśla, że bajki często przedstawiają ważne życiowe problemy i mogą odgrywać istotną rolę w edukacji oraz w kształtowaniu się postaw ludzi już od najmłodszych lat.

- Liczę, że zaskakująca i pouczająca historia naszych bohaterów, która odwołuje się do wspomnień z dzieciństwa i wartości, jakie niosą wiersze i baśnie znane nam wszystkim, wpłynie na zmiany postaw społecznych wobec osób chorych na łuszczycę - komentuje Samselska, która jest inicjatorką kampanii.

W kampanię - podobnie jak w ubiegłorocznej edycji - zaangażował się kabaret Ani Mru-Mru, którego członkowie użyczyli głosów bohaterom spotów.

Cytowana w informacji prasowej konsultant krajowa ds. dermatologii i wenerologii prof. Joanna Narbutt przypomina, że łuszczyca jest niezakaźną, zapalną chorobą skóry, której pierwsze objawy najczęściej pojawiają się u młodych dorosłych - ok. 20. roku życia. Badania epidemiologiczne wskazują, że na łuszczycę w Polsce choruje około 1,2 mln ludzi. Mniej więcej 35 proc. z nich cierpi równocześnie na łuszczycowe zapalenie stawów (ŁZS).

Łuszczyca jest chorobą uwarunkowaną genetycznie. Występowanie łuszczycy u rodzica lub rodziców istotnie zwiększa ryzyko zachorowania na nią.

- Ze względu na to, że zmiany chorobowe są widoczne, powodują one stygmatyzację - widać zmiany, inni o nie się pytają, przyglądają się im, a pacjenci mają poczucie, że są gorsi - tłumaczy prof. Narbutt. W związku z tym wstydzą się swojej choroby, zaczynają unikać towarzystwa, często tracą pracę albo przestają się uczyć. Ich jakość życia jest obniżona, mają depresję, często myśli samobójcze - wymienia specjalistka.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH