Rusza kampania "Świat chorych na nowotwory - od zrozumienia do opieki"

ORGANIZACJE BRANŻOWE

Autor: PAP/rynekaptek.pl   15-09-2010, 11:16

Przełamaniu sztucznych barier w kontaktach ludzi zdrowych z chorymi na nowotwory ma służyć kampania społeczna "Świat chorych na nowotwory - od zrozumienia do opieki" organizowana przez Fundację Urszuli Smok "Podaruj Życie".

Na portalu You Tube pod koniec września zamieszczone zostaną animowane spoty prezentujące świat chorych na raka. Występującym w spotach postaciom głosu użyczyli Jan Peszek i Dorota Segda.

 – Zdrowi, którzy dowiadują się o chorobie bliskich, często nie wiedzą, jak mają się zachować, o czym rozmawiać. Dzięki kampanii dowiedzą się, że pacjent nadal jest takim samym człowiekiem, jak przed chorobą, a plany i marzenia na przyszłość oraz wsparcie zdrowych to jeden z bardzo ważnych elementów leczenia – mówiła w Krakowie Urszula Smok, która sama miała białaczkę i przeszła przeszczep szpiku. Założyła fundację, by wspierać chorych na białaczkę i inne choroby krwi.

– Kampanię traktujemy jako moralny obowiązek. I zawsze będziemy ją wspierać – zadeklarował prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. Przypomniał, że miasto od 2003 r. jest partnerem Fundacji Urszuli Smok m.in. w organizacji marszów „Życia i Nadziei”.

Kampanię „Świat chorych na nowotwory – od zrozumienia do opieki” objęli patronatem honorowym także minister zdrowia Ewa Kopacz i marszałek województwa małopolskiego Marek Nawara.

Do 26 września drogą mailową osoby chore na nowotwory mogą przysłać fotografie pokazujące pozytywne momenty w ich życiu (konkurs@podarujzycie.org). Jury konkursu „Poszukiwacze słońca - jak radzę sobie z chorobą” wybierze zwycięzców w kategoriach dzieci i młodzież oraz dorośli. Nagrodami będą cyfrowe aparaty fotograficzne. Najmłodsze dzieci mogą nadesłać na konkurs rysunki. 30 najlepszych prac zostanie pokazanych na wystawie w Galerii Kazimierz w Krakowie na przełomie października i listopada.

15 i 16 października w Krakowie zaplanowano także konferencję naukową z udziałem lekarzy i personelu medycznego.

– Kierujemy ją szczególnie do lekarzy rodzinnych, bo to od ich intuicji, od wczesnego rozpoznania przez nich choroby zależy los chorego – mówiła Urszula Smok.

Projekt „Świat chorych na nowotwory – od zrozumienia do opieki” został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. Spoty wyprodukowała agencja Fikfilm.

Fundacja Urszuli Smok „Podaruj życie” działa od 2001 r. Prowadzony przez fundację rejestr dawców szpiku kostnego obejmuje obecnie 800 osób.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH