15 Serdecznych lat minęło...

PO GODZINACH

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   21-09-2017, 15:26

15 Serdecznych lat minęło... Ambicją organizatorów kampanii od 15 lat jest ciągłe zwiększanie społecznej świadomości Polaków na temat profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego i zdrowego stylu życia

Kampania „Servier dla Serca” organizowana jest nieprzerwanie od 2003 roku. Zwróciła uwagę setek tysięcy Polaków na stan zdrowia ich serc i przyczyniła się do poprawy świadomości społecznej w zakresie zagrożeń płynących z chorób układu krążenia
i niezdrowego stylu życia.

W tym roku, po raz 15. w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Servier dla Serca” rusza w Polskę Kardiologiczna Poradnia Servier pod hasłem „15 Serdecznych Lat”, aby wsłuchiwać się w serca Polaków.

Ambicją organizatorów kampanii od 15 lat jest ciągłe zwiększanie społecznej świadomości Polaków na temat profilaktyki chorób układu sercowo-naczyniowego i zdrowego stylu życia. Z każdą kolejną edycją - kampania „Servier dla Serca” koncentrowała się na różnych aspektach tych chorób i problemach związanych z profilaktyką kardiologiczną wśród Polaków.

Działania edukacyjne poświęcone były chorobie wieńcowej, nadciśnieniu tętniczemu, zawałowi serca, niewydolności serca, chorobom serca u kobiet, osobom po 60. roku życia, które z uwagi na wiek są szczególnie narażone na ryzyko powikłań nadciśnienia tętniczego, a także profilaktyce kardiologicznej u dzieci i młodzieży.

W tym roku mieszkańcy 11 polskich miast będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań obejmujących: pomiar wskaźnika BMI, ciśnienia tętniczego krwi, stężenia glukozy i cholesterolu we krwi. W uzasadnionych przypadkach zapewniona zostanie również możliwość skorzystania z konsultacji kardiologicznej oraz poszerzonej specjalistycznej diagnostyki (EKG serca, ECHO serca).

Uzupełnieniem diagnostycznej oferty Kardiologicznej Poradni Servier w ramach kampanii „Servier dla Serca”, pod hasłem „15 Serdecznych lat” będą działania edukacyjne na rzecz upowszechniania szeroko rozumianej profilaktyki chorób układu sercowo - naczyniowego, prowadzone w Edukacyjnym Namiocie Servier. Odwiedzający będą mogli nie tylko zapoznać się z materiałami edukacyjnymi, ale także wziąć udział w aktywnościach sportowych –wydolnościowych na trampolinie i rowerze treningowym. Wszyscy chętni dostaną możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat chorób układu krążenia i kampanii „Servier dla Serca” w Kole Fortuny, specjalnie zorganizowanej zabawie edukacyjnej z nagrodami.

19 września kampania „Servier dla Serca”, pod hasłem „15 Serdecznych lat” zawita do Warszawy. Akcja swoim zasięgiem obejmie również: Dąbrowę Górniczą (23 września) Katowice (24 września), Kraków (24 września), Łódź (24 września), Gdańsk (25 września), Białystok (26 września), Bydgoszcz (1 października), Wrocław (3 października), Rzeszów (5 października) i Lublin (6 października).

Kampania wspierana jest przez towarzystwa naukowe w Polsce, m.in. Polskie Towarzystwo Kardiologiczne, Polskie Towarzystwo Nadciśnienia Tętniczego, Polskie Towarzystwo Lekarskie oraz Polskie Forum Profilaktyki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH