Akceptując negatywne emocje, doświadczasz ich mniej

PO GODZINACH

Autor: PAP/rynekaptek.pl   16-08-2017, 16:00

Akceptując negatywne emocje, doświadczasz ich mniej Akceptowanie swoich negatywnych emocji, przekłada się na lepsze zdrowie psychiczne

Naukowcy wykazali, że osoby, które akceptują nie tylko pozytywne ale i negatywne emocje, lepiej radzą sobie ze stresem, są szczęśliwsze i mniej narażone na zaburzenia nastroju.

Ludzie doświadczają różnych emocji - czasem są to odczucia pozytywne, np. radość, miłość, zadowolenie, ekscytacja, a czasem negatywne, np. smutek, złość, rozczarowanie lub rozżalenie. Wszystkie one są jednak zupełnie naturalne i potrzebne. Niestety, w dzisiejszym świecie kładzie się nacisk na konieczność odczuwania pozytywnych emocji. To sprawia, że niektóre osoby nie dają sobie przyzwolenia na chwilę słabości, a z tego powodu cierpią jeszcze bardziej.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego (USA) oraz Uniwersytetu w Toronto (Kanada) wykazali, że osoby akceptujące doświadczane emocje, także te negatywne, są na co dzień bardziej zadowolone z życia i mniej narażone na zaburzenia nastroju, np. depresję.

- Wykazaliśmy, że ludzie, którzy zazwyczaj akceptują swoje negatywne emocje, doświadczają mniejszej ich ilości, co przekłada się na lepsze zdrowie psychiczne - mówi współautorka projektu prof. Iris Mauss.

Specjaliści przeprowadzili trzy oddzielne badania, których wyniki opublikowano w "Journal of Personality and Social Psychology". W ramach jednego z nich poprosili ponad tysiąc uczestników o wypełnienie ankiety dotyczącej akceptacji własnych emocji oraz poczucia dobrostanu (zadowolenia z życia). Okazało się, że osoby akceptujące swoje uczucia posiadały wyższy poziom dobrostanu.

W innym badaniu naukowcy polecili 150 ochotnikom, by nagrali 3-minutowy filmik, na którym zaprezentują się przed potencjalnymi pracodawcami. Uczestnicy mieli dwie minuty na przygotowanie, a po wykonaniu zadania musieli ocenić swój stan emocjonalny. Badani, którzy dawali sobie przyzwolenie na odczuwanie negatywnych emocji, czuli się mniej zestresowani.

Ostatnie badanie wiązało się z zapisywaniem nieprzyjemnych doświadczeń. Ponad 200 osób przez dwa tygodnie prowadziło dziennik. Gdy pół roku później specjaliści skontrolowali stan zdrowia badanych, okazało się, że u osób, które unikały opisywania negatywnych emocji, występowało więcej objawów zaburzeń nastroju.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH