Antykoncepcja po polsku: prezerwatywy, pigułki i kalendarzyk

PO GODZINACH

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   02-06-2016, 15:21

Antykoncepcja po polsku: prezerwatywy, pigułki i kalendarzyk

Badania przeprowadzone przez TNS Polska na rzecz kampanii informacyjnej „Nie łykam, czyli wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji” pokazują, że prezerwatywa to jedna z najbardziej znanych i najczęściej wybieranych metod zapobiegania ciąży.

Wydaje się, że przyzwyczajenie i popularność to dwa główne kryteria, którymi posługujemy się, wybierając metodę antykoncepcji.

Badanie TNS Polska pokazało, że 66 proc. ankietowanych stosuje jakiś rodzaj antykoncepcji. Do najczęściej wybieranych metod należą prezerwatywy, pigułki lub tzw. kalendarzyk.

Z badania wynika, że choć prezerwatywa jest dogodną metodą, to ma też słabe strony. Zdaniem respondentek, ich stosowanie wymaga współdziałania partnera, pomyłka w stosowaniu oznacza duże ryzyko zajścia w ciążę, prezerwatywa to też w ich opinii mało dyskretna metoda.

Z badania wynika też, że dla 1 na 5 badanych Polek możliwość zajścia w ciążę ma duży negatywny wpływ na satysfakcję z seksu.

Jak pokazują badania TNS, Polki często stawiają również na tabletki antykoncepcyjne – znajdują się wśród 3 najczęściej wybieranych przez respondentki metod antykoncepcji. Nie są one jednak pozbawione wad. Największe słabości hormonalnej antykoncepcji doustnej, na które wskazują respondentki, to konieczność ich regularnego, codziennego stosowania, dostępność jedynie na receptę i brak ochrony przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.

W badaniu zapytano też o stosowanie plastrów transdermalnych. Jak pokazują badania TNS Polska, plastry antykoncepcyjne to metoda coraz bardziej znana Polkom: 9 na 10 respondentek zna plaster jako metodę antykoncepcyjną, która kojarzy im się głównie z przyklejaniem na skórę/ciało, wygodą, ale i bezpieczeństwem.

Badanie zrealizowano w kwietniu 2016 techniką wywiadów internetowych na próbie około 400 kobiet w wieku 20-40 lat, z różnych miast Polski, dobrze oceniających dochody swojego gospodarstwa domowego i nie odrzucających stosowania antykoncepcji hormonalnej.

Nie łykam. Wszystko, co powinnaś wiedzieć o antykoncepcji to kampania, której celem jest budowanie świadomości kobiet na temat antykoncepcji, w szczególności antykoncepcji transdermalnej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.