Badanie: kampanie prozdrowotne przynoszą efekt

PO GODZINACH

Autor: PAP/ rynekaptek.pl   17-12-2018, 15:15

Badanie: kampanie prozdrowotne przynoszą efekt Edukacyjne projekty zdrowotne najczęściej skłaniają ludzi do dbania o zdrowie własne, a rzadziej do troski o zdrowie innych osób (fot. archiwum)

Z badania przeprowadzonego na początku grudnia wynika, że 43 proc. Polaków podjęło działania w celu poprawy zdrowia lub jego kontroli pod wpływem kampanii prozdrowotnych.

Osoby, które przyznały, że kampania prozdrowotna skłoniła ich do działania, wskazywały przede wszystkim: zmianę na lepsze nawyków żywieniowych (57 proc.) bądź trybu życia (49 proc.), a w dalszej kolejności wykonanie podstawowych badań krwi (40 proc.).

Rolą kampanii w obszarze zdrowia jest też edukacja na temat istnienia danych chorób czy problemów zdrowotnych oraz walka ze stereotypami. 30 proc. respondentów, na których postawy miały wpływ tego typu inicjatywy, przyznało, że zwiększyła się ich tolerancja w stosunku do ludzi z dolegliwościami, takimi jak autyzm, stwardnienie rozsiane czy niepełnosprawność ruchowa. Zaledwie 6 proc. ankietowanych kampania edukacyjna skłoniła do wizyty u lekarza, a 7 proc. do wykonania bardziej specjalistycznych badań w kierunku wykrycia danej choroby. Najmniej skuteczne były inicjatywy zachęcające do szczepień profilaktycznych – tylko 3,3 proc. osób zaszczepiło się w ich wyniku.

Edukacyjne projekty zdrowotne najczęściej skłaniają ludzi do dbania o zdrowie własne, a rzadziej do troski o zdrowie innych osób. W odpowiedzi na przekaz kampanii niespełna 5 proc. respondentów wysłało na badania swoich bliskich, a 2,6 proc. zaszczepiło ich przeciw danej chorobie.

Badanie internetowe przeprowadzono w dniach 4-5 grudnia 2018 r. przez agencję SW RESEARCH na zlecenie Grupy On Board Think Kong. Objęto nim 1083 dorosłych Polaków powyżej 18. roku życia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH