Ćwiczenia mogą być antidotum na depresję

PO GODZINACH

Autor: KopalniaWiedzy/rynekaptek.pl   06-10-2017, 14:05

Ćwiczenia mogą być antidotum na depresję Godzina tygodniowo aktywności fizycznej chroni przed depresją

Wystarczy godzina intensywnego ruchu raz na tydzień, aby ustrzec się przed depresją. Korzyści zdrowotne są widoczne bez względu na wiek czy płeć.

Jak podaje Kopalnia Wiedzy, międzynarodowy zespół naukowców wyliczył, że gdyby ludzie przeznaczali na aktywność fizyczną godzinę tygodniowo, można by zapobiec 12 proc. przypadków depresji.

Wiemy od jakiegoś czasu, że ćwiczenia odgrywają pewną rolę w terapii depresji, ale po raz pierwszy udało się oszacować liczbowo prewencyjny potencjał aktywności ruchowej - opowiada prof. Samuel Harvey z Uniwersytetu Nowej Południowej Walii.

Autorzy publikacji z American Journal of Psychiatry wykorzystali dane 33.908 dorosłych Norwegów, zebrane w ramach Health Study of Nord-Trøndelag County. Na początku studium zdrowych ludzi poproszono, by określili częstość podejmowania aktywności fizycznej oraz jej natężenie (bez utraty tchu czy spocenia; z utratą tchu i poceniem; do wyczerpania).

Następnie badani wypełniali kwestionariusz dot. lęku i depresji. Okazało się, że w przypadku osób, które na starcie wspominały, że w ogóle nie ćwiczą, ryzyko wystąpienia depresji było o 44 proc. wyższe niż w grupie ćwiczącej 1-2 godz. tygodniowo. Nie stwierdzono, by ćwiczenia (czy ich intensywność) wpływały natomiast na ryzyko wystąpienia zaburzeń lękowych.

Więcej: kopalniawiedzy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH