Czy i kiedy korzystać z suplementacji witaminy D

PO GODZINACH

Autor: pogromcyreklam.blogspot.com/rynekaptek.pl   14-07-2016, 08:45

Czy i kiedy korzystać z suplementacji witaminy D Dzięki słońcu, organizm sam może produkować witaminę D

Sens suplementacji jest wyraźny od początku września do końca kwietnia, czyli w miesiącach, gdy znów położenie geograficzne wpływa na brak możliwości naturalnej syntezy witaminy D - przypomina Pogromczyni Reklam Farmaceutycznych.

We względu na położenie geograficzne Polski, jesteśmy narażeni na niedobory witaminy D, i to nawet przez osiem miesięcy w roku, dlatego suplementacja witaminą jest ważna głównie w okresie jesienno-zimowym.

Natomiast w czasie wakacji, gdy pogoda rozpieszcza nas słońcem, wykorzystujmy te ciepłe dni, aby w sposób naturalny produkować odpowiednią dla nas dawkę witaminy D, która jest niezwykle ważna dla naszego organizmu, nieprzypadkowo określana witaminą "słońca".

To grupa związków o budowie sterydowej. Jest jedną z tych witamin, które rozpuszczalne są w tłuszczach. W naturze występuje w postaci witaminy D2 (ergokalcyferol) w produktach pochodzenia roślinnego lub w postaci witaminy D3 (cholekalcyferol) w produktach pochodzenia zwierzęcego.

Ponadto, witamina D jest jednym z tych nielicznych związków, które organizm człowieka jest w stanie syntezować. Potrzebuje jednak do tego odpowiedniego nasłonecznienia. W Polsce jest to możliwe od końca kwietnia do początku września, w dni słoneczne - czyli przez około 4 miesiące w roku. 

Jeśli ktoś ma przeciwwskazania do przebywania na słońcu, może skorzystać z suplementacji witaminy.

- Sens suplementacji jest wyraźny od początku września do końca kwietnia, czyli w miesiącach, gdy znów położenie geograficzne wpływa na brak możliwości naturalnej syntezy witaminy D. Warto skonsultować wtedy z lekarzem bądź farmaceutą, jaka dawka witaminy D będzie dla nas dobra - przypomina farmaceutka.

Dodaje: - I czy jest w ogóle potrzeba suplementacji. Warto pamiętać, iż suplementy diety nie są dobrym wyborem. Zwłaszcza, gdy mamy także na rynku leki OTC.

Jak dawkować witaminę D, podpowiada tabela sugerowanych dawek dobowych:

noworodki, niemowlęta 400 IU
dzieci 1-18 400 IU, dzieci z nadwagą i otyłością 800-1000 IU
dorośli 800-1000 IU a według innych danych 2000 IU
dorośli, osoby z nadwagą, otyłe 4000 IU
kobiety w ciąży 800-1000 IU

Każdy z nas jest inny, dlatego są to dawki sugerowane. W przypadku dużych niedoborów warto przebadać stężenie witaminy D we krwi i skonsultować dawkę z lekarzem.

Więcej: www.pogromcyreklam.blogspot.com

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH