HIVokryzja - jak zmienić postrzeganie nosicieli wirusa HIV

PO GODZINACH

Autor: marketing-news.pl, onet.pl/ rynkaptek.pl   28-07-2015, 13:18

HIVokryzja - jak zmienić postrzeganie nosicieli wirusa HIV Kampania społeczna ws. HIV/AIDS

Prawdziwym wyzwaniem dla osób żyjących z HIV jest alienacja, której te osoby doświadczają, kiedy przyznają się do choroby. Kampania „HIVokryzja. Wyleczmy się” ma zmienić postrzeganie nosicieli wirusa.

Zdaniem twórców kampanii hipokryzja wobec osób z HIV polega na tym, że z pozoru akceptujemy nosicieli wirusa, jednak nasze zachowanie zmienia się, gdy dowiadujemy się, że znajdują się one w naszym otoczeniu. Wtedy okazuje się, że nie chcemy z nimi pracować, korzystać z tych samych sztućców, podawać ręki. Wynika to z niewiedzy.

Kampania jest odpowiedzią na niepokojące wyniki badań pokazujące, że świadomość Polaków dotycząca HIV jest bardzo mała. Z badań profesora Zbigniewa Izdebskiego "Seksualność Polaków 2011", wynika, że aż 20 proc. badanych twierdzi, że HIV można się zakazić, dotykając osoby chorej na AIDS.

Prawie tyle samo osób (25 proc.) uważa, że możliwe jest to podczas wspólnie spożywanych posiłków z osobami chorymi, a 51 proc. jest przekonanych, że do zakażenia może dojść na skutek korzystania z publicznych toalet.

Według sondażu Stigma Index 2011, 20 proc. osób żyjących z HIV doświadczyło wykluczenia ze spotkań i wydarzeń towarzyskich, 14 proc. osób zostało odrzuconych przez rodziny, a 13 proc. musiało zmienić miejsce zamieszkania.

Organizatorem kampanii jest Fundacja Studio Psychologii Zdrowia, a grantodawcą program Obywatele dla Demokracji, którego operatorem jest Fundacja Batorego.


comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH