Kolejna reklama na zlecenie godziła w uczucia Polaków

PO GODZINACH

Autor: radareklamy.pl/ rynekaptek.pl   04-10-2017, 11:24

Kolejna reklama na zlecenie godziła w uczucia Polaków Sprawa dotyczy reklamy internetowej napoju energetycznego marki Tiger

Producent m.in. suplementów diety, witamin, soków i napojów, spółka Maspex, wycofała reklamę, która mogła godzić w uczucia jej odbiorców. Feralną reklamę na zlecenie Maspexu wykonała agencja reklamowa.

Sprawa dotyczy reklamy internetowej napoju energetycznego marki Tiger przedstawiającej środkowy palec i podpis "1 sierpnia dzień pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!"

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi opisujące, że reklama przestawia gest "fuck you" wymierzony w stronę widza z zawiązaną czerwoną kokardą na środkowym palcu. Nad gestem jest napis "1 sierpnia dzień pamięci", a na dole w komiksowym dymku jest napis "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie". W opinii skarżących, reklama ze względu na datę i tekst na obrazku budzi jednoznaczne skojarzenie z Powstaniem Warszawskim. Jej wymowa i przekaz godzi w pamięć ofiar tego wydarzenia.

Reklama została już usunięta ze strony, a zleceniodawca, spółka Maspex wyjaśnia, że ubolewa z powodu zaistniałej sytuacji.

"Z przykrością obserwowaliśmy skutki społeczne emisji reklamy oraz reakcje poszczególnych grup obywateli. Co jednak szczególnie istotne, w żadnym wypadku nie było naszą intencją obrażanie czyichkolwiek uczuć, czy też godzenie w słuszną cześć Powstańców. Reklama w swej formie i treści bynajmniej nie przystaje do standardów i wartości, którymi kierujemy się na co dzień" - oświadczyła spółka.

Dodaje, że reklama została niezwłocznie usunięta, Grupa Maspex przeprosiła społeczeństwo i przekazała kwotę 500 tys. zł na konto Światowego Związku Żołnierzy AK: - Przygotowujemy projekty wsparcia działań edukacyjnych na temat Powstania Warszawskiego. Będą też inne godne przedsięwzięcia, nad którymi obecnie intensywnie pracujemy.

Jak wyjaśniono, kompleksową obsługę marki "Tiger" w social media powierzono profesjonalistom - jednej z czołowych agencji reklamowych, która w ocenie spółki dysponowała właściwym doświadczeniem i potencjałem, wystarczającym, aby obdarzyć ją zaufaniem i poczuć się bezpiecznym w rękach specjalistów.

"W staranności naszego podejścia z agencją reklamową zawarliśmy umowę, która precyzyjnie zakazywała posługiwania się jakimikolwiek treściami obrażającymi uczucia religijne lub prawdę historyczną, wulgarnymi czy obscenicznymi. Niestety nawet tak dopracowana umowa nie uchroniła nas od tego niefortunnego zdarzenia" - oświadczono.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.