Ludzie skargi piszą, NFZ je rozpartuje

PO GODZINACH

Autor: NFZ/ rynekaptek.pl   06-11-2014, 10:42

Ludzie skargi piszą, NFZ je rozpartuje

W Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrywane są skargi i wnioski dotyczące naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń przez podmioty posiadające umowy z NFZ, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników Funduszu.

W III kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 214 skarg. Najwięcej - 56,8 proc. - dotyczyło braku dostępności do świadczeń, a 23,7 proc. - jakości udzielanych świadczeń.

Najczęściej pojawiał się zarzut pobierania opłat za świadczenia, odmowy udzielenia świadczenia, długi czas oczekiwania na realizację oraz nieprzestrzeganie harmonogramu pracy przez lekarzy.

Pacjenci poskarżyli się także na działalność NFZ, w tym na zachowanie pracowników Funduszu, długi czas oczekiwania na uzyskanie danych do Zintegrowanego Konta Pacjenta oraz skierowań na leczenie uzdrowiskowe.

Więcej: http://www.nfz.gov.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.