"Panna Cukrzyca" z zarzutami. Co na to KER?

PO GODZINACH

Autor: Rada Reklamy/ rynekaptek.pl   19-06-2017, 12:40

"Panna Cukrzyca" z zarzutami. Co na to KER? Na kartach umieszczone były wizerunki członków „Gangu Świeżaków”, tj. wizerunki owoców oraz warzyw oraz wizerunki członków gangu „Pana Choróbki” tj. wizerunki zagrożeń

W jednej z akcji promocyjnych sieci Biedronka wykorzystano elementy zdrowotne. Mowa była m.in. o cukrzycy. Jednak jednemu z rodziców nie spodobał się sposób prezentacji tej choroby. Co na to Komisja Etyki Reklamy?

Jak wyjaśnia Jeromino Martis, w ramach akcji "Gang Świeżaków Świątecznie", w okresie od 24 listopada 2016 r. do 24 grudnia 2016 r. w sklepach sieci Biedronka dystrybuowane były karty "Gangu Świeżaków" oraz karty "Pana Choróbki".

Na kartach umieszczone były wizerunki członków „Gangu Świeżaków”, tj. wizerunki owoców oraz warzyw oraz wizerunki członków gangu „Pana Choróbki” tj. wizerunki zagrożeń. Obok wizerunków członków gangów na każdej karcie umieszczony został krótki wierszyk, mający przedstawić danego członka gangu w prostej formie.

Na karcie "Panna Cukrzyca" umieszczono wierszyk:

Panna Cukrzyca to skryta złośnica.
Uwielbia słodkości i tłuste przyjemności.
W organizmie cicho przyczajona
Osłabia nas niezauważona.

W ocenie jednego z klientów sieci, powyższy opis tyczy się jedynie cukrzycy typu 2, a patrząc na grupę docelową dla tej promocji (dzieci kilkuletnie) nie ma w tej grupie wiekowej dzieci chorujących na cukrzycę II.

"Mój syn cierpi na cukrzycę T1 od 4 lat, jest to cukrzyca autoimmunologiczna i wierzcie mi Państwo, ma wystarczające trudne życie (kilkunastokrotne w ciągu doby mierzenie poziomu glukozy, podawanie insuliny, ważenie jedzenia), nie chce dodatkowego stygmatyzowania, że jakoby zachorował, ze względu na niewłaściwą dietę" - napisał rodzic.

Dodaje: - Społeczeństwo nadal bardzo mało wie na temat cukrzycy i nie rozróżnia cukrzycy typu 1 i 2, więc tym bardziej nie można tolerować takiej mylącej informacji generowanej dla najmłodszej grupy wiekowej. 

Jednak Komisja nie dopatrzyła się w tej reklamie naruszenia norm Kodeksu. W opinii Zespołu Orzekającego reklama nie zawiera treści nadużywających zaufanie odbiorców, czy też wykorzystujących ich brak wiedzy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH