Sposób na udaną reklamę: pieniądze plus pomysł

PO GODZINACH

Autor: White Paper Agency/ rynekaptek.pl   21-12-2016, 12:29

Sposób na udaną reklamę: pieniądze plus pomysł Agencja ocenia najlepsze kampanie reklamowe

Branża farmaceutyczna jest jedną z tych, które dysponują największymi budżetami reklamowymi i jednocześnie obowiązuje ją szereg prawnych obostrzeń. Taka sytuacja prowokuje dwie możliwie ścieżki – kampanie zachowawcze i działania błyskotliwe. White Paper Agency przyjrzała się tym drugim nagrodzonym w tegorocznej edycji Cannes Lions Health.

- Jeśli miałbym podsumować nagrodzone w tym roku kampanie dla marek farmaceutycznych to podzieliłby je na trzy grupy. Takie, które mają onieśmielać i wzruszać, takie, które powstają spontanicznie i autentycznie bawią, oraz takie, które po prostu mają wygrywać nagrody w konkursach kreatywnych – komentuje Michał Zychowicz, dyrektor w agencji strategicznej White Paper Agency.

Agencja dokonała podsumowania najciekawszych kampanii dla marek farmaceutycznych w kategorii branded content. 

Wśród najlepiej ocenionych jest kampania Pepto.

Kto chciałby śledzić Pepto na Twitterze?
Pepto-Bismol to lek OTC należący do koncernu Procter & Gamble, który działa na nudności, zgagę, niestrawność, rozstrój żołądka i biegunkę. Kto chciałby go śledzić na Twitterze było pytaniem retorycznym. Do czasu. W 2015 roku w amerykańskiej telewizji Showtime zadebiutował serial komediowy „Happyish”. Ku zaskoczeniu przedstawicieli marki Pepto-Bismol, w pierwszym odcinku padła nazwa leku.  Niestety w niezbyt pozytywnym kontekście: „Po co, k…, ktokolwiek miałby śledzić Pepto-Bismol na Twitterze?” (oryginalnie: „Who The F*ck Wants To Follow Pepto On Twitter?”).

Agencja Publicis poszła tym tropem. Zastanowiła się, jak przekonać internautów, by lek faktycznie zaczęli śledzić na Twitterze. W pierwszym odruchu zaproponowano fanom serialu, że w zamian za śledzenie Pepto – otrzymają za darmo subskrypcję serialu. Jednak na tę propozycję szybko zareagowała stacja, odmawiając marce prawa do rozdawania subskrypcji. To jednak nie powstrzymało agencji: zdecydowała się uruchomić konkurs, dzięki któremu w zamian za śledzenie Pepto na Twitterze – można było wygrać 131,40 dolarów - czyli dokładnie równowartość rocznej subskrypcji show.

 - Akcja „Kto chciałby śledzić PEPTO na Twitterze?” jest dowodem na to, że wyczucie czasu i spontaniczność połączone z dystansem do siebie i humorem bywają świetnym fundamentem kampanii – komentuje Michał Zychowicz z White Paper Agency.  Wyniki osiągnięte dzięki refleksowi twórców kampanii pozwoliły zwiększyć liczbę „followersów” o 27 proc., ale - co bardziej interesujące – nadał ton całej komunikacji prowadzonej od tego czasu na Twitterze przez markę, która od tego czasu stała się lżejsza i bardziej żartobliwa.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.