Zdrowe jedzenie to najlepszy sposób na oczyszczenie organizmu

PO GODZINACH

Autor: PAP Life/ rynekaptek.pl   18-03-2019, 15:43

Zdrowe jedzenie to najlepszy sposób na oczyszczenie organizmu Jeśli nie wiemy od czego zacząć dietę oczyszczającą, najlepiej zacząć od spożywania większej ilości warzyw i owoców (fot. archiwum)

Mądry detoks nie polega na eliminowaniu jedzenia, a sięganiu po te produkty, które wspomagają naturalne procesy oczyszczania organizmu. Sprzymierzeńcami są oczywiście warzywa i owoce.

Zdrowe jedzenie to najlepszy sposób na oczyszczenie organizmu. Do codziennego menu warto włączyć produkty bogate w błonnik. Jeśli nie wiemy od czego zacząć dietę oczyszczającą, najlepiej zacząć od spożywania większej ilości warzyw i owoców.

Warto zadbać, aby na talerzu nie zabrakło rukoli, jarmużu, szpinaku. W jarmużu znajdziemy m.in. antocyjany, które pomagają niwelować stany zapalne i równoważą florę jelitową. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów, a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza. Ponadto zawiera kwas foliowy. Szpinak to doskonałe źródło witamin C, A, D, E, K. Dostarcza również fosforu, wapnia, magnezu, potasu.

Do "ekipy sprzątającej" można zaliczyć również karczochy. Są one bogatym źródłem błonnika, jak również przeciwutleniaczy i witamin C i K. Karczochy w naturalny sposób zwiększają produkcję żółci.

Do codziennego menu warto również włączyć buraki albo sok z buraków. Zawierają one karoteny, kwasy fenolowe, witaminę E. Przyczyniają się również do regeneracji komórek wątroby.

Innym warzywem, które wspomaga oczyszczanie organizmu jest koper włoski. Posiada on właściwości przeciwzapalne, jest również bogaty w aminokwasy, błonnik, flawonoidy i witaminę C.

Warto również pomyśleć o włączeniu do codziennego menu wodorostów. "Algi i wodorosty robią imponujące wrażenie, jeśli spojrzymy na ich profil odżywczy. Są one bogate w błonnik, aminokwasy, kwasy omega-3, witaminy: A, B, C i E. Są również doskonałym źródłem witaminy B12, dlatego są szczególnie polecane wegetarianom i weganom, którzy muszą suplementować niedobór tej witaminy" - wyjaśnia dietetyk Ishi Khosla.

100 g wodorostów zaspokaja zapotrzebowanie na dzienną dawkę witaminy A i B12. W dwóch trzecich pokrywają również zapotrzebowanie na witaminę C. Algi są również bogatym źródłem minerałów m.in.: sodu, potasu, wapnia i magnezu, a także pewnych pierwiastków śladowych, takich jak żelazo i cynk. Wodorosty morskie są również jednym z najważniejszych wegetariańskich źródeł wapnia - szczególnie przydatnych dla wegan, kobiet w ciąży, młodzieży i osób starszych.

Oprócz warzyw warto również wybierać świeże owoce. Stanowią one doskonałą przekąskę i nieco osłodzą codzienną dietę. Wśród owoców, które zawierają składniki odżywcze o właściwościach antyoksydacyjnych, które mogą poprawić ogólny stan zdrowia, wymienia się: jabłka, jagody, figi, winogrona, kiwi, mango, pomarańcze, maliny, truskawki, arbuz.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH