GIF wkracza na teatralną scenę

POLITYKA LEKOWA

Autor: GIF/rynekaptek.pl   02-02-2011, 07:41

GIF wkracza na teatralną scenę

Główny Inspektor Farmaceutyczny uznał za reklamę produktu leczniczego sformułowania zawarte w sztuce teatralnej.

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje spółce „Teatr Kamienica“ Fundacja Wspierania Twórczych Inicjatyw Teatralnych ATUT i S-ka reprezentowanej przez dyrektora naczelnego Emiliana Kamińskiego natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami, reklamy produktu leczniczego Acard, kierowanej do publicznej wiadomości, polegającej na zamieszczeniu w scenariuszu sztuki „i tak Cię kocham“ sformułowania „A na serce Akard (Acard) niech pamięta“.

Zdaniem GIF, zamieszczenie w scenariuszu sztuki cytowanego sformułowania przyniosło wytwórcy leku Acard korzyści w postaci wzrostu jego sprzedaży. Przekaz reklamowy wzmacnia ponadto fakt, że producent leku Acard był mecenasem spektaklu „I tak Cię kocham“.

Pełnomocnik strony oświadczył, że zamieszczenie w scenariuszu sztuki „I tak Cię kocham“ sformułowania „A na serce Akard (Acard) niech pamięta“ nie miało w zamiarze teatru stanowić reklamy produktu leczniczego; użycie powyższej sentencji w zamiarze twórców było użyciem powszechnie przyjętych zwrotów językowych np. „bezcenne, a za wszystko inne zapłacisz“, „prawie (...) lub prawdopodobnie najlepsze“, które funkcjonują w języku poszczechnym w oderwaniu od pierwotnie reklamowanego produktu.

Według GIF sformułowania stanowią reklamę produktu leczniczego, której celem jest informowanie lub zachęcanie do jego stosowania, mające na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji.

Dodatkowo GIF zwraca uwagę, że w tekście sztuki zamieszczono adres „Karolkowa 24“, pod którym mieści się siedziba jego producenta oraz hasło „najlepsze leki w Warszawie“.

Więcej: http://www.gif.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH