Ministerstwo Zdrowia: karty lojalnościowe są reklamą aptek

POLITYKA LEKOWA

Autor: Luiza Jakubiak/rynekaptek.pl   19-09-2011, 00:04

Ministerstwo Zdrowia: karty lojalnościowe są reklamą aptek

Po wejściu w życie 1 stycznia 2012 roku ustawy o refundacji leków prowadzenie programów lojalnościowych przez apteki będzie zakazane jako forma prowadzenia działalności reklamowej.

Programy lojalnościowe rozwijają się w aptekach z powodzeniem od kilku lat. Ich celem jest przewiązanie pacjenta do konkretnej apteki lub sieci i przez to zwiększenie jej obrotów. Nie wszystkie opierają się na zbieraniu punktów i wymianie ich na nagrody. Od pewnego czasu partnerem programów są także instytucje finansowe.

Niegdyś opisywaliśmy ofertę wprowadzoną przez Bank PKO BP wspólnie z Apteką Dbam o Zdrowie, polegającą na dofinansowaniu wydatków na leki wydawane na receptę, także refundowane.

Inną ofertę zaproponował PZU, wprowadzając ubezpieczenie z kartą apteczną, która służy do bezgotówkowego odbioru w aptekach DOZ produktów o określonej wartości zależnej od wysokości sumy ubezpieczenia.

Czy to jest reklama
Pojawiło się pytanie o legalność takich programów w świetle ustawy refundacyjnej. Artykuł 48 ust. 3 wyraźnie zabrania stosowania jakichkolwiek form zachęt odnoszących się do leków refundowanych. Prawo wprowadza również zakaz reklamy aptek: „zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego (art. 94a ust. 1).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH