Ministerstwo Zdrowia: karty lojalnościowe są reklamą aptek

POLITYKA LEKOWA

Autor: Luiza Jakubiak/rynekaptek.pl   19-09-2011, 00:04

Ministerstwo Zdrowia: karty lojalnościowe są reklamą aptek

Po wejściu w życie 1 stycznia 2012 roku ustawy o refundacji leków prowadzenie programów lojalnościowych przez apteki będzie zakazane jako forma prowadzenia działalności reklamowej.

Programy lojalnościowe rozwijają się w aptekach z powodzeniem od kilku lat. Ich celem jest przewiązanie pacjenta do konkretnej apteki lub sieci i przez to zwiększenie jej obrotów. Nie wszystkie opierają się na zbieraniu punktów i wymianie ich na nagrody. Od pewnego czasu partnerem programów są także instytucje finansowe.

Niegdyś opisywaliśmy ofertę wprowadzoną przez Bank PKO BP wspólnie z Apteką Dbam o Zdrowie, polegającą na dofinansowaniu wydatków na leki wydawane na receptę, także refundowane.

Inną ofertę zaproponował PZU, wprowadzając ubezpieczenie z kartą apteczną, która służy do bezgotówkowego odbioru w aptekach DOZ produktów o określonej wartości zależnej od wysokości sumy ubezpieczenia.

Czy to jest reklama
Pojawiło się pytanie o legalność takich programów w świetle ustawy refundacyjnej. Artykuł 48 ust. 3 wyraźnie zabrania stosowania jakichkolwiek form zachęt odnoszących się do leków refundowanych. Prawo wprowadza również zakaz reklamy aptek: „zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego (art. 94a ust. 1).

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.