MZ ostrzega przed używaniem rozlglitazonu i octagamu

POLITYKA LEKOWA

Autor: MZ/rynekzdrowia.pl   27-09-2010, 07:49

MZ ostrzega przed używaniem rozlglitazonu i octagamu

Minister zdrowia informuje, iż pojawiły się podejrzenia, iż poziom bezpieczeństwa leków zawierających rozglitazon i octagam nie jest zadowalający.

Działania w sprawie wyjaśnienia, czy leki zawierające tę substancję czynną są bezpieczne dla pacjentów podjęła już Komisja Europejska.

Niezwłocznie po wydaniu w tym zakresie decyzji przez Komisję Europejską, zarówno Minister Zdrowia, jak i Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych podejmą wszelkie niezbędne działania w zakresie dotyczącym obrotu na terenie Polski lekami zawierającymi rozglitazon i octagam.

Minister Zdrowia pragnie uczulić lekarzy, aby zachowali szczególną ostrożność w zakresie przepisywania leków zawierających rozglitazon. Pacjenci przyjmujący leki zawierające rozglitazon powinni udać się do lekarza w celu zasięgnięcia porady i ewentualnej zmiany terapii.

Pacjenci przyjmujący leki zawierające obie substancje powinni udać się do lekarza w celu zasięgnięcia porady i ewentualnej zmiany terapii.

Więcej:

www.mz.gov.pl

www.mz.gov.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH