Polityka lekowa? Trudniej o nią, gdy w centrali brakuje kadr

POLITYKA LEKOWA

Autor: Luiza Jakubiak/rynekaptek.pl   25-09-2009, 06:30

Kiedy w czerwcu br. z Departamentu Gospodarki Lekami NFZ odszedł dyrektor Rafał Zyśk, za powód podał problemy z systemem wynagradzania osób zatrudnionych w Funduszu. System nie pozwala na podwyższenie uposażenia i zatrzymanie w departamencie lekowym lekarzy najlepiej znających zasady HTA (oceny technologii medycznych).

W sierpniu tego roku z DGL NFZ odeszły dwie kolejne osoby, Gabriela Ofierska-Sujkowska i Elżbieta Jaworska. Radości z tego powodu nie kryje dyrektor Agencji Oceny Technologii Medycznych, Wojciech Matusewicz, ponieważ obie panie przeszły do pracy w Agencji. Zajmują się teraz programami zdrowotnymi i analizami. Ale to nie oznacza końca problemów kadrowych i w AOTM, w której szacunkowo liczba pracowników powinna wzrosnąć z obecnych 50 do 80 osób.

Agencja, zgodnie z ustawą, przejmuje część zadań NFZ, dlatego będzie potrzebować więcej doświadczonych pracowników. Zdaniem dyrektora Matusewicza, osoby które pracowały w DGL, są nie tylko fachowym wsparciem, ale dają gwarancję dobrej współpracy z departamentem NFZ.

Etaty dla analityków

Ale to koniec dobrych wiadomości dla szefa AOTM. Mimo dodatkowych zadań, Agencja nie może na razie liczyć na dodatkowe środki. Dyrektor czyni starania, aby resort zdrowia przywrócił chociaż obcięte 300 tys. zł dotacji. Co prawda Agencja ma możliwość zarabiania na analizach, ale nie wiadomo, jakie dochody będą z tej działalności.

Szacunkowo liczba pracowników Agencji powinna wzrosnąć z obecnych 50 do 80 osób: – Założyliśmy, że będziemy zatrudniać 10 analityków w ciągu roku, przez trzy kolejne lata – mówi Wojciech Matusewicz i zapewnia, że od lat dodatkowe etaty tworzone są niemal wyłącznie dla analityków. Obecnie jest ich 27.

Siedemnastu z NFZ

Departament Gospodarki Lekami w Centrali NFZ liczy w sumie 17 osób. Sześć osób zajmuje się terapeutycznymi programami zdrowotnymi, w ramach których są finansowane drogie technologie lekowe i chemioterapią, a także zagadnieniami związanymi z kontrolą (jedna osoba przebywa na urlopie macierzyńskim, więc został zatrudniony pracownik na zastępstwo).

Ponadto w departamencie pracuje jeden prawnik, pięciu analityków, którymi kieruje naczelnik, oraz dyrektor i zastępca dyrektora. Cały departament obsługuje jeden sekretariat, w którym zatrudnione są dwie osoby.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.