Reklama coratoru zakwestionowana przez GIF

POLITYKA LEKOWA

Autor: GIF/rynekaptek.pl   27-09-2010, 14:24

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje spółce LEK-AM zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego corator.

Decyzja zakazu dotyczy reklamy zamieszczonej w „Kardiologii Polskiej“ w listopadzie 2009 roku.

Zdaniem GIF, zawarte w reklamie sformułowanie „nowa polska atorwastatyna“ może wprowadzać odbiorcę w błąd, ponieważ produkt leczniczy Corator został wprowadzony do obrotu po raz pierwszy już w 2004 roku.

Firma wyjaśniła, że w 2004 roku wydana została decyzja ministra zdrowia o dopuszczeniu leku do obrotu. Produkt leczniczy został wprowadzony do obrotu dopiero pod koniec października 2008 roku.

Dodatkowo zachodziło podejrzenie, że reklama nie zawiera pełnych informacji w zakresie dawkowania i sposobu podawania, specjalnych ostrzeżeń i środków ostrożności oraz działań niepożądanych.

Treść komunikatu: www.gif.gov.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH