SuperPharm rozwija swoją sieć

POLITYKA LEKOWA

Autor: Rzeczpospolita/rynekaptek.pl   27-10-2010, 08:19

Apteczno-drogeryjna sieć SuperPharm zaczęła już przygotowania do wprowadzenia w Polsce własnej marki Life, która funkcjonuje w Izraelu i Kanadzie.

Polska spółka SuperPharm z roku na rok notuje wzrosty. Ubiegły rok sieć zamknęła 42-proc. skokiem przychodów, od 2008 r. notuje pozytywny wynik na poziomie zysku netto. Firma w ciągu 2-3 lata zakłada rozwój sieci do 50 placówek, a w ciągu 5 lat do 70.

Do tego czasu SuperPharm zakłada, że zainwestuje w Polsce ok. 150 mln zł. Ma już 24 sklepy, które są połączeniem apteki, drogerii i perfumerii, oraz 15 podpisanych umów leasingowych na kolejne lokalizacje, negocjuje też następnych 20. Sklepy działające dłużej niż rok w ciągu minionych 5 lat notowały średnio rocznie 30-procentowe wzrosty sprzedaży.

400-metrowy sklep SuperPharm zatrudnia średnio 50-100 osób, podczas gdy statystyczna apteka, pracująca 7 dni w tygodniu - zaledwie 7. I jak przekonuje prezes SuperPharm Polska, Artur Dżagarow progiem rentowności jest możliwość obsługi powyżej tysiąca klientów dziennie.

SuperPharm to jedyna w naszym kraju sieć realizująca własny model „3 w jednym" (apteka, drogeria, perfumeria). Polska jest jednym z pięciu rynków, na których działa firma, należąca do rodziny Kofflerów (pozostałe to Izrael, Kanada, USA i Chiny). Sklepy sieci każdego miesiąca odwiedza ponad 1,2 mln klientów.

Więcej: www.rp.pl
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH