Zmiana aplikacji komputerowej w reumatologicznych programach terapeutycznych

POLITYKA LEKOWA

Autor: Marcin Stajszczyk/rynekaptek.pl   31-01-2011, 08:56

W dniu 28 stycznia 2011 r. na posiedzeniu Zespołu Koordynacyjnego ds. Leczenia Biologicznego w Chorobach Reumatycznych (Zespół) przedstawiciel Narodowego Funduszu Zdrowia przekazał informacje, że z dniem 20 stycznia 2011 r. prezes NFZ wskazał nową aplikację komputerową do kwalifikacji i monitorowania leczenia pacjentów z RZS, MIZS i ZZSK.

Obecna aplikacja komputerowa jest częścią systemu informatycznego NFZ: System Monitorowania Programów Terapeutycznych (SMPT). Aplikacja w technologii WWW dostępna jest online pod adresem https://csm-swd.nfz.gov.pl/logowanie.do.

Twórcą aplikacji jest firma Asseco Poland S.A. Jest to system, za pomocą którego obsługiwane są już także terapeutyczne programy zdrowotne w innych dziedzinach medycy takich jak onkologia, gastroenterologia czy hematologia. Administratorem systemu jest NFZ.

W przypadku leczenia biologicznego w chorobach reumatycznych w ramach terapeutycznych programów zdrowotnych elektroniczna ewidencja pacjentów, za pomocą której lekarze zgłaszali chorych celem kwalifikacji do programu oparta była dotąd na systemie firmy Activeweb. System składał się z części utworzonej w technologii WWW (www.ewidencjarzs.pl) oraz aplikacji desktopowej. Kwalifikacja odbywała się za pomocą aplikacji instalowanej na komputerze świadczeniodawcy, z której złożone wnioski przesyłane były do głównego serwera obsługującego bazę pacjentów. Poprzez stronę www Zespół Koordynacyjny ds. Leczenia Biologicznego w Chorobach Reumatycznych miał możliwość oceny złożonych wniosków oraz ich zaakceptowania lub odrzucenia. Strona internetowa służyła też do komunikacji pomiędzy Zespołem a lekarzami i świadczeniodawcami prowadzącymi leczenie.

Baza danych przeniesiona
Baza danych pacjentów leczonych w ramach programów RZS/MIZS oraz ZZSK została przeniesiona z dotychczasowego systemu firmy Activeweb do nowego SMPT. Lekarze i świadczeniodawcy prowadzący leczenie w ramach w/w programów powinni jak najszybciej uzyskać dostęp do nowego systemu i sprawdzić czy wszyscy leczeni przez nich pacjenci i ich dane zostały przeniesione prawidłowo. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, szczególnie wprowadzanych w ostatnim okresie wniosków do kwalifikacji oraz ankiet monitorujących, należy skontaktować się z pomocą techniczną oraz wprowadzić dane ponownie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH