400 zł za łamanie zakazu reklamy aptek. GIF uchylił decyzję Wojewódzkiego Inspektoratu

PRAWO

Autor: ŚIA/rynekaptek.pl   17-08-2018, 08:43

400 zł za łamanie zakazu reklamy aptek. GIF uchylił decyzję Wojewódzkiego Inspektoratu Decyzja GIF w kwestii wysokości kary za łamanie zakazu reklamy aptek (Fot. Pixabay)

Śląski WIF stwierdził naruszenie zakazu reklamy aptek i ukarał przedsiębiorcę karą pieniężną w wysokości 400 zł. Śląska Izba Aptekarska złożyła odwołanie do GIF wskazując, że kara jest rażąco niska. GIF uchylił decyzję Śląskiego Inspektoratu nie tylko w zakresie wymiaru wysokości kary, ale uchylił ją w całości i zwrócił ją do ponownego rozpoznania.

Śląska Izba Aptekarska publikuje decyzję GIF w kwestii wysokości kary za łamanie zakazu reklamy aptek.

Jak wskazuje, w sprawie prowadzonej od 2014 r., ze skargi ŚIA na używanie przez przedsiębiorcę sloganów reklamowych: „Centrum Tanich Leków”, „Zbieraj punkty – odbieraj nagrody”, „Sprawdź nasze ceny”, po 4 letniej batalii - w tym wygranych sprawach przed WSA w Warszawie - Śląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny w Katowicach ostatecznie stwierdził naruszenie zakazu reklamy aptek i ukarał przedsiębiorcę karą pieniężną w wysokości 400 zł.

Izba przypomina, iż mając na względzie treść art. 129b ust. 1 i 2 ustawy Prawo farmaceutyczne tj. Dz.U. z 2017 r. poz. 2211 ze zmianami, gdzie przewidziano górną granicę kary 50.000 zł, oraz okoliczności sprawy jak też zakres łamania zakazu reklamy aptek wynikający z art. 94a Prawa farmaceutycznego, Śląska Izba Aptekarska złożyła odwołanie do Głównego Inspektora Farmaceutycznego w Warszawie podnosząc, że kara jest rażąco niska.

„GIF po zapoznaniu się ze stanem faktycznym sprawy i po analizie zgromadzonego materiału dowodowego stwierdza, że decyzja organu I instancji w zaskarżonej przez Izbę części jest wadliwa.

W związku z powyższym organ uchyla decyzję Śląskiego WIF i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji”

„W ocenie GIF uzasadnienie decyzji Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego nie spełnia wymagań, w zakresie w jakim odnosi się do nałożonej przez Stronę kary pieniężnej. Wątpliwości organu odwoławczego budzi okoliczność orzeczenia jej w tak niskiej wysokości (tj. 400 zł) pomimo uwzględnienia przez organ I instancji, że Strona po raz kolejny naruszyła zakaz prowadzenia reklamy apteki”.

Jak dalej tłumaczy GIF, z treści uzasadnienia nie sposób wywnioskować, który raz przedsiębiorca naruszył zakaz, ani jakie kary zostały na przedsiębiorcę założone na za uprzednie naruszenia przepisu art. 94a. ust. 1 u.p.f.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH