Apel Lewiatana o okrągły stół farmaceutów i właścicieli aptek

PRAWO

Autor: LJX/rynekaptek.pl   19-09-2013, 10:53

Apel Lewiatana o okrągły stół farmaceutów i właścicieli aptek

W związku z nowelizacją ustawy refundacyjnej Konfederacja Lewiatan apeluje do Ministra Zdrowia o zorganizowanie wspólnego spotkania wszystkich organizacji reprezentujących środowiska farmaceutów i właścicieli aptek.

Przedstawiciele organizacji pracodawców i branżowych chcą w rzetelny i merytoryczny sposób przedstawić opinie dotyczące obecnie obowiązujących zasad funkcjonowania rynku aptecznego.

"Samorząd aptekarski nie jest jedyną organizacją reprezentującą środowisko farmaceutów i właścicieli aptek. Nie ma też monopolu na wypowiadanie się w kwestiach dotyczących regulacji rynku farmaceutycznego. Wielu farmaceutów i właścicieli bardzo krytycznie ocenia obowiązujący obecnie przepis, który zakazuje aptekom dosłownie wszystkiego – każda działalność i informacja o ofercie, programach dla pacjentów i ubezpieczeniowych, usługach, które pacjent może otrzymać w aptece, jest  uznawana za nielegalną reklamę" - uważają pracodawcy z KL.

Oceniają, że nieprecyzyjne zapisy dotyczące zakazu reklamy aptek powodują, że w całym kraju toczą się tysiące postępowań, kontroli i "rozmów dyscyplinujących”. - Obecna sytuacja prowadzi do absurdalnej liczby postępowań sądowych, za które w ostatecznym rozrachunku najwięcej płacą sami podatnicy. Państwo i jego instytucje tracą czas na łapanie „przestępców”, informujących seniorów o rabacie na leki OTC i witaminy - podnoszą właściciele aptek.

Ich zdaniem, patologie te są wynikiem obecnych regulacji, które nie były zapisane w rządowym projekcie Ustawy refundacyjnej, lecz znalazły się tam w ostatnim etapie procesu legislacyjnego.  

- Trzeba doprecyzować zapisy dotyczące zakazu reklamy. Obecne nieprawidłowości  wynikają z pomieszania dwóch pojęć: reklamy apteki i informowania o jej ofercie. Zgadzamy się z tezą głoszoną przez Izbę Aptekarską, że farmaceuta, tak jak adwokat czy lekarz, nie powinien reklamować swoich usług. Nie zgadzamy się jednak ze stanowiskiem, że apteka nie ma prawa poinformować pacjentów o swojej ofercie, co mogą robić kancelarie adwokackie, szpitale czy przychodnie.

- Tym bardziej, że możliwość prezentacji oferty powinna dotyczyć jedynie asortymentu nierefundowanych leków, suplementów diety, kosmetyków czy wyrobów medycznych, które są z powodzeniem reklamowane przez supermarkety, drogerie czy stacje benzynowe - mówi Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.