Apteka ma profil na Facebooku? Przeczytaj koniecznie.

PRAWO

Autor: napoleoncat.com, ms / rynekaptek.pl   03-03-2015, 11:03

Apteka ma profil na Facebooku? Przeczytaj koniecznie.

Czego apteka w mediach społecznościowych z pewnością robić nie powinna – wylicza Tymoteusz Cieślicki, radca prawny, partner w kancelarii MGTC Legal.

W przekonaniu autora opinii, zakazane jest zamieszczanie ofert produktów, haseł reklamowych, informacji o cenach, rabatach, promocjach, odsyłanie bezpośrednio do ofert konkretnych produktów lub kategorii produktów zamieszczonych w sklepie internetowym, organizowanie konkursów etc.

Prawnik zadaje pytanie. Co w takim razie wolno robić? I odpowiada - na pewno wolno informować o lokalizacji i godzinach pracy apteki – to wynika wprost z przepisów. Przy czym nie jest całkiem pewne, czy pojęcie lokalizacji obejmuje tylko adres pocztowy, czy również adres internetowy. - Moim zdaniem pod pojęciem lokalizacji należy rozumieć zarówno adres pocztowy apteki tradycyjnej, jak i adres strony apteki internetowej. Celem przepisu jest zapewnienie pacjentowi informacji o tym, gdzie może nabyć leki. W przypadku apteki internetowej „miejscem” tym jest właśnie strona internetowa – argumentuje Tymoteusz Cieślicki.

Partner w kancelarii MGTC Legal zastanawia się jakie jeszcze działania można prowadzić? Pisze on: Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ale w mojej opinii dopuszczalne powinny być działania content marketingowe, niezorientowane bezpośrednio na sprzedaż – to jest tworzenie przez aptekę interesujących materiałów o tematyce farmaceutycznej lub szerzej – związanej ze zdrowiem, np. artykułów, porad, infografik, materiałów video, i zamieszczanie ich bezpośrednio w mediach społecznościowych, lub też na własnej stronie internetowej wraz ze stosownymi linkami w mediach społecznościowych.

Tymoteusz Cieślicki  uważa, że istotne jest to, aby treści te nie dotyczyły apteki ani jej produktów, a tym samym aby nie mogły zostać uznane za zachętę do zakupu. Jeśli materiały tego typu będą zawarte na stronie e-apteki, to wydaje się, że zakazaną reklamą byłoby np. zamieszczanie w bezpośrednim sąsiedztwie takich  materiałów informacji o produktach, których zastosowanie odpowiada tematycznie treści materiału. Bezpośredni cel takiego działania nie powinien wykraczać poza zachętę do odwiedzenia strony internetowej apteki z uwagi na wartościowe materiały tam zawarte oraz pojawianie się strony apteki w wynikach wyszukiwarek.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH