Aptekarz uzupełni dane pacjenta na recepcie?

PRAWO

Autor: Dziennik Gazeta Prawna/rynekaptek.pl   18-05-2011, 10:26

Aptekarz uzupełni dane pacjenta na recepcie?

Posłowie proponują, żeby aptekarz mógł uzupełniać brakujące dane na receptach. Farmaceuci uważają, że niepoprawnie wypisany druk to błąd lekarza i to on powinien go korygować - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Na poprawnie wypisanej recepcie lekarz powinien umieścić dane osobowe pacjenta wraz z jego numerem PESEL oraz numerem przypisanym do danego oddziału NFZ, w którym jest on ubezpieczony, pieczątkę lekarza z numerem wykonywania zawodu i danymi zakładu, w którym pracuje.

Obowiązkowa jest też data wypisania i podpis wystawiającego receptę. Brak którejkolwiek z tych elementów powoduje, że aptekarz nie może zrealizować recepty. Przypadków błędnie wystawionych recept jest jednak bardzo dużo. Najczęściej brakuje podstawowych danych, których aptekarz nie ma prawa samodzielnie wpisywać.

Posłowie sejmowej komisji Przyjazne Państwo chcą zmiany obowiązujących przepisów. W przygotowanym projekcie nowelizacji ustawy o zawodzie lekarza i lekarza dentysty proponują, aby farmaceuta mógł w oparciu o dokument tożsamości pacjenta wpisać brakujący adres chorego oraz PESEL.

Na takie zmiany nie wyrażają zgody sami aptekarze. Komisyjny projekt ustawy czeka na pierwsze czytanie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.