Apteki: zmiana nazwy sposobem na obejście zakazu reklam

PRAWO

Autor: Gazeta Wyborcza/Rynek Aptek   04-01-2012, 18:13

Od 1 stycznia 2012 r. obowiązuje bezwzględny zakaz reklamy aptek. Jednak część aptekarzy znalazła sposób na obejście prawa i kusi klientów nowymi nazwami.

Ustawa refundacyjna zakazuje umieszczania na witrynie apteki napisów typu: "zapraszamy do środka", "u nas najtaniej" itd. Grozi za to nawet 50 tysięcy złotych kary - informuje Gazeta Wyborcza.

Dlatego pod koniec grudnia apteki zaczęły zmieniać nazwy, np. na "Centrum Tanich Leków"  czy "Najtańsza Apteka w Regionie". Niższa cena może dotyczyć jedynie suplementów diety czy dermokosmetyków, bo od nowego roku ceny leków refundowanych są wszędzie jednakowe.

Mimo że można uznać to za wprowadzanie klientów w błąd i ukrytą reklamę, jest to zgodne z prawem. Tylko w ostatnich kilku miesiącach ponad 150 aptek wystąpiło do Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego w Katowicach o zmianę nazwy.

Więcej: www.gazeta.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH