Australia: 1,7 mln dolarów kary za reklamę wprowadzającą w błąd

PRAWO

Autor: tvn24bis.pl/ rynekaptek.pl   29-04-2016, 14:01

Australia: 1,7 mln dolarów kary za reklamę wprowadzającą w błąd

Reckitt Benckiser został ukarany grzywną w wysokości 1,7 mln dolarów za zawyżanie ceny Nurofenu i reklamowanie go jako działającego na specyficzny rodzaj bólu (m.in. migrenowego, pleców czy menstruacyjnego).

To zdaniem Sądu Federalnego w Sydney wprowadzało konsumentów w błąd, bo mimo różnych opakowań, skład leku był ten sam.

Zasądzona kara była jednak znacznie niższa od tej, którą oczekiwała Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów (ACCC). Domagali się oni bowiem dla producenta leku aż 6 mln dolarów grzywny - informuje TVN24bis.pl.

Przewodniczący ACCC tłumaczył, że opowiadał się za wyższą karą, "aby wysłać wysłać wyraźny sygnał odstraszający (...) oraz ze względu na znaczne zyski uzyskane ze sprzedaży produktu". Zapowiedział także, że będzie wnioskował o zmiany w australijskim prawie i zwiększenie wysokości kar za tego typu przestępstwa.

Więcej: http://tvn24bis.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

Rynek Aptek: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

POLECAMY W PORTALACH